بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی جهان

بیانات رهبر معظم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های امروز (جمعه) تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیانات رهبر معظم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های امروز _جمعه سیزدهم مهر_ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه داشت.

در همین راستا شبکه بین‌المللی اخبار الجزایر گزارش داد که آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست مستکبران و زورگویان بر اساس تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است، افزودند: هر ملتی حق دارد که از سرزمین و حاکمیت خود در برابر اشغالگران و غاصبان دفاع کند.

این شبکه الجزایری به نقل از معظم له ادامه داد: دشمن امت اسلامی همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و یمن است.

شبکه العهد لبنان نیز به نقل از حضرت آیت الله خامنه‌ای افزود: «کسانی که مردم فلسطین را کمک می‌کنند، وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و هیچکس نمی‌تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می‌کنید.»

العهد اضافه کرد: امام خامنه‌ای فرمودند که دفاع شجاعانه مردم لبنان از مردم فلسطین مشروع و قانونی است و هیچکس حق ندارد از دفاع حمایتی آنها از غزه انتقاد کند.

این شبکه لبنانی ادامه داد: امام خامنه‌ای عملیات طوفان الاقصی را حرکتی منطقی و صحیح و حق ملت فلسطین دانسته و افزودند: کسانی که مردم فلسطین را کمک می‌کنند، وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و هیچکس نمی‌تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می‌کنید.

العهد افزود: امام خامنه‌ای با اشاره به پاسخ موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی افزودند که در انجام این وظیفه نه معطل می‌شویم، نه عکس العمل نشان می‌دهیم، نه عجله می‌کنیم و نه کوتاهی می‌کنیم.

العهد همچنین اضافه کرد که امام خامنه‌ای عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را شرعی و قانونی دانستند.

شبکه المیادین نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی افزود که امروز ملت اسلام آگاه شده و می‌تواند بر این نقشه‌های دشمنان مسلمانان فائق آید.

سازمان رادیو و تلویزوین سوریه نیز افزود: آیت الله سید علی خامنه‌ای به این نکته اشاره کردند که سیاست دشمنان اسلام بر اساس تفرقه افکنی و نزاع بین مسلمانان است و فرمودند که دشمنان امت اسلامی همان دشمنان لبنان و فلسطین و ایران و سوریه هستند.

تلویزیون سوریه افزود: آیت الله خامنه‌ای فرمودند که مردم فلسطین حق کامل دارند در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستند.

شبکه الغد عراق نیز با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خامنه‌ای فرمودند که برای دفاع از امت اسلامی از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان باید کمربند دفاعی خود را ببندیم.

شبکه الجزیره قطر نیز افزود: آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران، دفاع حزب‌الله از غزه و حمایت آن از مسجدالاقصی را خدمتی حیاتی به کل منطقه دانست و افزود: هر ضربه‌ای که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شود خدمت به منطقه و همه بشریت است.

الجزیره ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت که رژیم صهیونیستی که از آمریکا و غرب کمک‌های گسترده دریافت کرده است در مقابل چند هزار مجاهد و رزمنده شکست خورد.

این شبکه خبری افزود: آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه «دشمنان هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد» گفتند که مقاومت در منطقه با شهادت رهبران و مردانش عقب‌نشینی نمی‌کند و پیروزی با آن همراه خواهد بود.

کد خبر 797037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.