ارائه سامانه «پلاک آبی هوشمند» در نمایشگاه فن‌نما

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به ارائه سامانه پلاک آبی هوشمند در فن‌نما گفت: وب اپلیکیشن «پلاک آبی» با فراهم کردن امکانات پیشرفته و هوشمند، گامی نوین برای بهبود زندگی شهری و آسان‌ترکردن تعاملات روزمره برداشته است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با اشاره به ارائه سامانه پلاک آبی هوشمند در این نمایشگاه اظهار کرد: وب اپلیکیشن پلاک آبی یک پلت‌فرم جامع و هوشمند شهری است که به کاربران امکان می‌دهد از خدمات مختلف شهری و صنفی به‌سادگی و با چند کلیک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با پلاک آبی مدیریت زندگی شهری هیچ‌گاه تا این حد آسان نبوده است، افزود: این اپلیکیشن برای بهبود زندگی روزمره و ارائه خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر به شهروندان طراحی شده است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: با اسکن کیوآرکدی که روی این پلاک‌ها است، می‌توان وارد سامانه شد که در آن به لحاظ ظاهری و تعدد امکانات تفاوت قابل توجهی نسبت به گذشته ایجاد شده است.

فردانی با بیان اینکه این نرم‌افزار شامل دو بخش شهروندی و سازمان‌ها است، گفت: بخش شهروندی شامل قسمت‌های مختلفی از جمله آتش‌نشانی، تبلیغات مشاغل و گزارش شهروندی می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته این سامانه افزود: دسترسی به نزدیک‌ترین مشاغل صنفی همچون سوپرمارکت‌ها، لوله‌کشی، باغبانی و سایر خدمات یکی از خدمات این وب اپلیکیشن است که کاربران می‌توانند به‌سرعت نیازهای خود را برطرف کرده و خدمات مرتب در نزدیک‌ترین منطقه صنفی را پیدا کنند.

فردانی ادامه داد: مسیریابی دقیق بر اساس پلاک خانه که به شما این امکان را می‌دهد از طریق وارد کردن پلاک خانه، به سادگی مسیریابی و نقاط مورد نظر خود را پیدا کنید، ثبت شغل روی پلاک‌های شهری جدید نیز این امکان را ایجاد کرده تا مشاغل مختلف بتوانند اطلاعات کسب‌وکار خود را روی پلاک‌های شهری ثبت کنند و به‌راحتی از طریق پلاک آبی به مردم معرفی شوند.

وی بیان کرد: گزارش‌دهی مشکلات شهری از دیگر ویژگی‌های شاخص پلاک آبی است که امکان ثبت و ارسال گزارشات مردمی همچون خرابی آسفالت و سایر مشکلات شهری به سازمان‌های مربوطه را از طریق این سامانه فراهم کرده است، درخواست جمع‌آوری پسماند و فروش کود که به وسیله آن کاربران می‌توانند درخواست جمع‌آوری پسماند خود را ثبت کرده و کودهای تولیدی را با تحویل درِ منزل به فروش رسانند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به رزرو مشاغل سیار و خدمات متنوع که امکان رزرو خدمات مشاغل سیار و سایر کسب‌وکارها را از طریق مراجعه به پروفایل کاربری افراد در پلاک آبی ایجاد کرده است، گفت: پرداخت عوارض خودرو نیز از دیگر خدمات این وب اپلیکیشن است که کاربران از طریق آن می‌توانند به‌سادگی عوارض خودروی خود را پرداخت کنند.

فردانی اضافه کرد: پرداخت قبوض برق، آب یا گاز از طریق پلاک خانه و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات اضافی از طریق این سامانه انجام می‌شود، همچنین به وسیله این سامانه سازمان‌های شهرداری می‌توانند به‌سرعت اطلاعات مرتبط با پلاک‌ها را ثبت و پردازش کنند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست کد پستی و رهگیری مرسولات پستی امکانی است که پلاک آبی برای شهروندان فراهم کرده تا کاربران بتوانند کد پستی خود را درخواست داده و مرسولات پستی را رهگیری کنند، همچنین گزارش‌گیری و آمار اصناف شهری از دیگر خدمات شاخص این سامانه است که امکان تهیه گزارشات دقیق از فعالیت‌های صنفی و آمار مشاغل و خانه‌ها را برای شرکت‌های دولتی فراهم می‌کند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تاکید کرد: وب اپلیکیشن "پلاک آبی" با فراهم کردن این امکانات پیشرفته و هوشمند، گامی نوین برای بهبود زندگی شهری و آسان‌تر کردن تعاملات روزمره برداشته است.

کد خبر 796987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.