اسرائیل در بن‌بست؛ نصر بزرگ در راه است

مردم ولایت مدار ایران اسلامی امروز پیش از طلوع آفتاب روانه مصلی امام خمینی(ره) تهران شدند و نماز جمعه نصر را به امامت ولی امر مسلمین جهان اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درهای مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز _جمعه ۱۳ مهر _ به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت سیدِ مقاومت سیدحسن نصرالله و همچنین اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر روی عمومی مردم گشوده شد.

سیل خروشان جمعیتی که از از گوشه گوشه ایران اسلامی خود را به مصلی رسانده‌اند هر لحظه بیشتر می‌شود، از زمان باز شدن درهای مصلی، ازدحام جمعیت بسیار بالاست.

نمازگزاران در حالی که عکس‌های رهبر معظم انقلاب، شهید نصرالله، شهید سردار سلیمانی و شهدای مقاومت و … را در دست دارند به سمت محل برگزاری نماز در حرکت هستند.

مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.‌

در ادامه این مراسم و درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران روز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

گفتنی است عزاداران و نمازگزاران می‌توانند از چهار ضلع جنوب (خیابان شهید بهشتی)، شرق (خیابان قنبرزاده)، شمال (بزرگراه شهید سلیمانی) و غرب (خیابان شهید مدرس) وارد مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شوند.

مراسم بزرگداشت شهید نصرالله با قرائت قرآن آغاز شد

در این مراسم که پیش از آغاز خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران (۱۳ مهر ماه) به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، یاد و خاطره مجاهد فی سبیل الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامی داشته می‌شود.

این مراسم تا پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه ادامه خواهد داشت و سپس نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود.

شعرخوانی بابایی در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله

مداحی الاکرف از کشور بحرین

حسین الاکرف از کشور بحرین نیز در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله در مصلای امام خمینی (ره) مداحی کرد.

مداحی رسولی، در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله

مهدی رسولی در این مراسم با شعرخوانی یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله را گرامی داشت،

وی در خلال شعرخوانی خود به واقعه عاشورای حسینی اشاره کرد و رفتار رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله را با جنایت یزدیان با امام حسین (ع) در روز عاشورا شبیه کرد.

برخیزید حکم جهاد آمده است و لعنت الله علی اسرائیل بخشی از شعارهای مردم همیشه در صحنه تهران در این مراسم است.

قرائت آیات کلام‌الله مجید توسط مهدی عادلی

مهدی عادلی قاری قرآن کریم به مناسبت مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.

حضور سران قوا در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران

مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام غلامحسین اژه ای سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران حضور یافتند.‌

حضور سران قوا در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران

شعرخوانی آقای محمد رسولی

محمد رسولی شاعر انقلاب اسلامی که اشعارش در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی حسابی شورآفرین بود، به خواندن اشعاری درباره مقام شهید سیدحسن نصرالله پرداخت.

ورود رهبر انقلاب به مصلای امام خمینی (ره)

حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب امروز جمعه (۱۳ مهرماه) در مراسمی بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله که پیش از آغاز خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران به امامت ایشان برگزار خواهد شد، حضور یافتند.

مداحی میثم مطیعی در حضور رهبر انقلاب و مردم

میثم مطیعی مداح اهل بیت، از لحظاتی پیش در حال مدیحه سرایی و روضه خوانی در مصلای امام خمینی است.

مراسم گرامیدشت یاد و خاطره سید حسن نصرالله و یارانش ساعت ۱۰:۱۵ آغاز شد و همزمان با نماز ظهر به پایان رسید.

در این مراسم رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، فرمانده کل ارتش، فرزندان مقام معظم رهبری، محمدعلی انصاری، نماینده حزب الله در ایران، فرمانده نیروی انتظامی، سردار سید یحیی رحیم صفوی، حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبری، سردار محسن رضایی، علی لاریجانی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، وزرای دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، سعید جلیلی، رئیس صدا و سیما، سخنگوی سپاه، محمد مخبر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت الله سید احمد خاتمی، حمید رسایی، علیرضا زاکانی و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.‌

خطبه‌های رهبر انقلاب آغاز شد

بانگ اذان ظهر به افق تهران طنین انداز شد و رهبر انقلاب برای ایراد خطبه‌های تاریخی در جایگاه حاضر شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدا اظهار کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم؛ در گفتار و کردار مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم، این معنای تقواست.

ایشان با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه افزودند: مسئله مهم پیوستگی مؤمنان با یکدیگر مطرح شده که در تعبیرات قرآنی به این پیوند و پیوستگی، ولایت گفته می‌شود که در آیاتی از قرآن آمده است اما در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آیه شریفه با ذکر عزت و حکمت الهی پایان می‌دهند شاید از این جهت است که رحمت الهی در این مورد با عزت و حکمت پروردگار متناسب است چراکه حکمت خداوند انواع فضایلی نازل از پروردگاربر بندگان را شامل می‌شود یعنی همه حوادث زندگی رحمت الهی است لکن در این آیه شریفه این رحمت متناسب با عزت و حکمت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: عزت الهی یعنی سیطره قدرت پروردگار بر همه عالم وجود و حکمت‌الهی یعنی استحکام و استواری همه قوانین آفرینش و در این آیه خواستند ما را متوجه این کنند که اگرمسلمانان باهم اتحاد داشته باشند، حکمت و عزت الهی پشت سر آن‌هاست و می‌توانند از قدرت بی‌پایان الهی استفاده کنند.

ایشان اظهار کردند: می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند؛ این ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر و این سیاستی قرآنی برای مسلمانان است، سیاست قرآن این است که ملت‌ها و گروه‌های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته

رهبر انقلاب اسلامی عنوان کردند: قرآن وعده می‌دهد که اگرملت‌های مسلمان این همبستگی را باهم‌داشته باشند، موجب این می‌شود که عزت خداوند پشت سرشان باشد تا بر همه موراد غلبه و بر همه مشکلات پیروز می‌شوند؛ حکمت الهی پشتیبان شماست‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: هیچ منطقه، مرکز و سازمان بین‌المللی حق ندارد به ملت فلسطین اعتراض کند که چرا در برابر رژیم غاصب صهیونیستی سینه سپر کرده است.

ایشان خاطرنشان کردند: هیچ‌کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت و حزب‌الله لبنان اعتراض کند چرا از پیام مردم فلسطین حمایت کردید؛ وظیفه آن‌هاست باید می‌کردند، این منطق عقلی است، فلسطینی‌ها از خاک خود دفاع می‌کنند و دفاع و کمک از آن‌ها شروع است

رهبر انقلاب اسلامی اظهار کردند: همه این حملات از جمله طوفان‌الاقصی یک منطق درست و حق با فلسطینی‌ها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین نیز معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق ندارد از آن‌ها انتقاد کنند که چرا وارد شدید،

ایشان گفتند: کار درخشان نیروهای ما در دو شب پیش نیز کاری کاملاً قانونی و مشروع بود؛ کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین کار و مجازات در برابر جنایات حیرت‌آور رژیم خون‌آشام گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود.

رهبر انقلاب اسلامی مطرح کردند: جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای داشته باشد با قدرت و صلابت کامل انجام خواهد داد؛ ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم، آنچه که منطقی، معقول و درست است و نظر تصمیم‌گیران‌نظامی و سیاسی در وقت انجام می‌گیرد کما اینکه که انجام گرفت و در آینده نیز اگر لازم باشد انجام می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلیمن جهان در خطه دوم نماز که به زبان عربی بیان شد، فرمودند: هر ضربه به هر مجموعه‌ای از این رژیم وارد کند، خدمت به کل منطقه و انسانیت است؛ یقیناً این رؤیای صهیونی خیالی باطل است و رژیم همان شجره خبیثه‌ای است که از زمین ریشه‌کن خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی مطرح کردند: این رژیم‌مصنوعی، بی‌ریشه و ناپایدار است وخود را به سختی و با تزریق حمایت‌های آمریکا سرپا نگه داشته و دلیل واضح این ادعا آن است که میلیاردها دلار در غزه و لبنان از یک سال قبل هزینه کرد و کمک‌های مختلفی از آمریکا و چند دولت غربی دیگر دریافت کرد اما تنها دستاورد آن‌ها در رویارویی با چند هزار مرد مبارز و مجاهد که از هرگونه کمک خارجی‌ممنوع هستند، بمباران خانه‌ها، بیمارستان‌ها و تجمع غیرنظامیان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: امروز باند جنایتکار صهیونیست خودشان به این نتیجه رسیدند که هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهند شد.

ایشان اظهار کردند: ای اهل مقاومت ما در لبنان و فلسطین، ای مبارزان شجاع، این نهضت شما را سست نمی‌کند بلکه استوارتر می‌کند؛ در ایران اسلامی در ۳ ماه تابستان سال ۱۳۶۰ شمسی، چند ده شخصیت ما که یکی‌از آن‌ها مثل شهید بهشتی، رجایی و باهنر بود و علمایی مانند قدوسی و مدنی را ترور کردند، این‌ها از هرکدام از ستون‌های انقلاب در سطح ملی به شمار می‌آمدند اما مسیر انقلاب متوقف نشد و عقب‌نشینی نکرد بلکه سرعت گرفت و امروز مقاومت در منطقه هرگز با شهادت‌ها عقب نخواهد نشست.

رهبر انقلاب اسلامی عنوان کردند: امروز مقاومت با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست، مقاومت پیروز خواهد شد، مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید؛ در غزه اسلام در برابر همه شرارت سینه سپر کرد و هیچ انسان ازاده‌ای نیست که از آن حمایت نکند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: طوفان‌الاقصی رژیم‌غاصب را به جایی رسانده که مهم‌ترین دغدغه‌اش حفط موجودیت خود است یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در همان سال‌های ابتدایی ولادت نحس خود داشت.

ایشان خاطرنشان کردند: مجاهدت مردم‌غزه و لبنان توانست این رژیم صهیونی را ۷۹ سال به عقب برگرداند، عامل عمده جنگ و ناامیدی و عقب‌ماندگی در این منطقه وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند به‌دنبال فضای صلح وآرامش در منطقه‌اند، مشکل عمده منطقه دخالت بیگانگان‌است.

رهبر انقلاب اسلامی اظهار کردند: دولت‌های منطقه قادرند صلح و صلابت را در آن مستقر کنند و برای این هدف بزرگ و نجات‌بخش تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از ایراد سخنرانی در نمازجمعه تهران به محراب نماز جمعه تهران رفتند و نماز جمعه تهران به امامت ایشان اقامه شد.

آغاز اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

نمازگزاران در پایان مراسم نماز جمعه تهران با شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «لبیک یا حسین»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «لبیک یا نصرالله» مصلی تهران را ترک کردند.

کد خبر 796936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.