پیام رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران این بود که ما از شهادت نمی ترسیم

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران گفت: ایشان با اقتدار و شهامت و همه قدرت به میدان آمدند تا به دنیا بفهمانند ما از شهادت نمی‌ترسیم و شما بزدلانی که خود را پشت گنبد آهنین مخفی کرده اید بدانید که گنبدی برای شما باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمازگزاران امروز _ جمعه سیزدهم مهر_ شهر اصفهان در حالی به پیشواز خطبه‌های امام جمعه موقت شهیدستان اصفهان رفتند که از اقدام حیدری نیروهای جان بر کف نظامی انقلاب اسلامی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیست» و «ما ذوالفقار حیدریم، فداییان رهبریم» قدردانی کردند.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه اول نماز جمعه شهر اصفهان، اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند که گناهان و معصیت الهی را علنی انجام ندهید که از شدیدترین گناهان است و خداوند در قرآن مجید در ارتباط با گناهان کبیره برخی را نسبت به بغض دیگر اهمیت داده است به طوری که به گناهانی که گستره آن و آثار و نتایج آن در جامعه تاثیرگذار می‌شود، اهمیت بیشتری داده است.

وی افزود: گناه فتنه از قتل بزرگ‌تر است، همچنین غیبت کردن یک انسان مومن از زنا بدتر است اما گناهی که گستره آن در جامعه بیشتر است خداوند غیر از آنکه عقوبت اخروی برای آن در نظر گرفته است، عقوبت دنیوی را هم بر آن مترتب کرده است چرا که امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در کتب فقهی برای برخی گناهانی حدی مشخص نشده است اما در مورد گناهان منافی عفت که امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد، صد تازیانه و در برخی موارد اعدام در نظر گرفته شده است و تعبیر قرآن در این ارتباط آن است که جامعه در مورد اینگونه گناهان نباید کوتاه بیاید همانگونه که در سوره نور بر آن تاکید شده است.

وی ابراز کرد: افراد شایسته یا همان مومنین در قرآن کریم باید این حد و عذاب دنیوی را برای افرادی که اعمال منافی عفت انجام می‌دهند، در نظر گرفته و در مقابل آن کوتاه نیایند چرا که خداوند فرموده اولاً در برابر این گناهان کوتاه نیایید و در ثانی عده‌ای از مومنین و افراد شایسته برای مجازات دنیوی این افراد حضور داشته باشند، یعنی نباید قاضی به تنهایب در مکان خاصی آن را انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: طبیعی است لغزش‌های کوچک در جامعه وجود دارد و یقیناً ایمان مردم و استقامت آنها در مقابل گناهان متفاوت است اما خداوند از همه انتظار دارد چرا که دامنه چنین گناهان کبیره ای به گناهکار خلاصه نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های دوم ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله و نیز سردار شهید عباس نیلفروشان و سایر شهدای قدس، به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم و از کسانی که نظم و انضباط را در جامعه مستقر می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین از ارتشیان و سپاهیان سلحشور که دل مردم را با اقتدار خود در عملیات «وعده صادق ۲» شاد کردند تشکر کرد و در ارتباط با شهادت سیدحسن نصرالله و جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در منطقه گفت: امام خمینی (ره) در پیام حج خونین رسماً از حزب الله نام بردند و گفتند که حزب الله بالاترین حجت بر مقاومت است و این سخن بسیار پر معنا است چرا که معمولاً اما م از افراد خاصی نام نمی‌بردند اما به این صراحت به همه مسلمانان جهان می‌گویند که حجت در برابر دسیسه‌های دشمنان و جنایات رژیم صهیونیستی تمام است و نباید در برابر آنان تقیه و سکوت کرد.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به تعبیری که رهبر معظم انقلاب در این مدت در رابطه با حزب الله به کار بردند اشاره کرد و افزود: همین که این جنایت صورت گرفت مقام معظم رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام کردند و فرمودند که عزای ما ناله نیست بلکه فریاد بر فرق آمریکا و اسراییل است؛ ما عزادار و سوگواریم اما جنس عزاداری ما با سوگواری‌های طبیعی متفاوت است و از جنس چه کنم چه کنم نیست.

وی ابراز کرد: در این ایام همه نیروهای جان بر کف ما هماهنگ بودند و سیلی محکمی را به اسراییل زدند و این مطالبه مردمی بود، هر چند ممکن است برخی در آن حد و اندازه نباشند که این مطالبه را درک کنند اما عمدتاً دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان، کسبه و بازاریان، همه و همه خواهان انتقام بودند و این مطالبه‌ای عمومی بود که به موقع انجام گرفت و درس شد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: با این عملیات نشان دادیم که سکوت ما نشان دهنده ضعف در برابر دشمنان نیست، امام حسین در روز عاشورا در برابر ظالمان و ستگران فرمودند که مرگتان باد دشمنان بشریت و اسلام و تفکر ما نیز برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است.

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه امروز شهر تهران به امامت ولی امر مسلمین جهان، یادآور شد: باید بدانید مقام معظم رهبری چرا شخصاً در این نماز حضور یافتند و با اقتدار و شهامت و همه قدرت و توان به میدان آمدند که به دنیا بفهمانند ما از شهادت نمی‌ترسیم و عزا و ماتم ما فریاد در برابر دشمن است؛ ایشان پیام دادند که شما بزدلانی که خود را پشت گنبد آهنین مخفی کرده‌اید بدانید که گنبدی برای شما باقی نمانده است و پیام دادند که ای بزدلان و سردمداران کفر اگر جرات دارید بین توده مردم بیایید، شما فکر می‌کنید ما واهمه داریم؟! ایشان درس بزرگی را به همه آزادمردان و آزاد زنان جهان دادند که در مقابل دشمن خود را واننهید و با استقامت بایستید.
حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: دشمن بداند اگر دست از پا خطا کرد، سیلی محکم‌تری از ما خواهد خورد و نظام جمهوری اسلامی تمام قد پشت حزب الله لبنان ایستاده است و از نظر ما اسراییل عددی نیست؛ شما دیدید نظامیان ما به صورت دقیق پایگاه‌های آنها را زدند.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با اسلام و مسلمین ابراز کرد: آمریکا را فراموش نکنید، نقش آمریکا در ترور سرور شهدای مقاومت که فرمان آن از آمریکا صادر شد آشکار است؛ امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ دانستند اما شیطان فقط وسوسه می‌کند و کودک نمی‌کشد و حتی نسبت به کودکان وسوسه هم ندارد اما آمریکا از شیطان بدتر است چرا که هم فریب، هم کشتار، هم تحریم، هم کودک کشی و هم ریا می‌کند و در عین حال پرچم حقوق بشر به دست می‌گیرد، بنابراین ساده لوحی است کسی تصور کند مسائل ما با آمریکا قابل حل است چراکه مشکل آمریکا با ما بالاتر از اینها است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مشکل آمریکا با ما بر سر مسایل هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه بنیادین است، آنها با اصل نظام ما مخالفند اما برخی مسیولین به این نکته توجه ندارند و در الفاظ و گزینه‌های خود به آن توجه نمی‌کنند؛ باید دانست هر جا ما کوتاه آمدیم دست و زبان دشمن درازتر و جنایاتش بیشتر شده است بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که مانند زینب کبری فقط زیبایی‌ها، اقتدار، شهامت و توان رزمی خود را ببینیم.

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: در این دوران رزمندگان اسلام یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند بنابراین گزینه‌ها باید به گونه‌ای باشد که دشمن احساس برتری نکند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: یک انسان با یک ضربه چاقو از پا در میاد اما آمریکا و اسراییل غاصب ده‌ها تن بمب بر سر فرزند عزیز زهرا ریختند که این حکایت از ضعف و زبونی و خواری آنها است چرا که آنها خود را شکست خورده دیدند، لذا باید در برابر آمریکای غاصب ایستاد و نترسید و شما ملت در هشت سال دفاع مقدس آن را ثابت کردید.

وی این شهادت‌ها و جانفشانی ها را مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر (عج) دانست و ابراز کرد: با وحدت و همدلی می‌توان زمینه ساز ظهور شد و مقام معظم رهبری فرموده‌اند که خون شهدا امید جدید به جامعه تزریق می‌کند، لذا مقدرات الهی به دست دشمنان الهی رخ می‌دهد و جامعه ما نیز همفکری و حضورش برای حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب بیشتر می‌شود و این از برکت خون شهداست.

کد خبر 796984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.