روایت جمعه تاریخی؛ نماز نصر به امامت ولی امر مسلمین جهان

مردم ولایت مدار ایران اسلامی امروز پیش از طلوع آفتاب روانه مصلی امام خمینی(ره) تهران شدند تا بار دیگر با رهبر معظم انقلاب دیدار و نماز جمعه این هفته تهران را به امامت ایشان اقامه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درهای مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران از ساعت ۵:۳۰ صبح امروز _جمعه ۱۳ مهر _ به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت سیدِ مقاومت سیدحسن نصرالله و همچنین اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر روی عمومی مردم گشوده شد.

سیل خروشان جمعیتی که از از گوشه گوشه ایران اسلامی خود را به مصلی رسانده‌اند هر لحظه بیشتر می‌شود، از زمان باز شدن درهای مصلی، ازدحام جمعیت بسیار بالاست.

نمازگزاران در حالی که عکس‌های رهبر معظم انقلاب، شهید نصرالله، شهید سردار سلیمانی و شهدای مقاومت و … را در دست دارند به سمت محل برگزاری نماز در حرکت هستند.

مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.‌

در ادامه این مراسم و درپی شهادت مظلومانه پرچمدار مقاومت و آزادی قدس و فلسطین، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و در آستانه اولین سالگرد حماسه طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین، نماز جمعه این هفته تهران روز جمعه ۱۳ مهرماه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

گفتنی است عزاداران و نمازگزاران می‌توانند از چهار ضلع جنوب (خیابان شهید بهشتی)، شرق (خیابان قنبرزاده)، شمال (بزرگراه شهید سلیمانی) و غرب (خیابان شهید مدرس) وارد مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شوند.

مراسم بزرگداشت شهید نصرالله با قرائت قرآن آغاز شد

در این مراسم که پیش از آغاز خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران (۱۳ مهر ماه) به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، یاد و خاطره مجاهد فی سبیل الله و سیّد عزیز امت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و همراهان ایشان از جمله سردار شهید نیل‌فروشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامی داشته می‌شود.

این مراسم تا پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه ادامه خواهد داشت و سپس نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود.

شعرخوانی بابایی در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله

مداحی الاکرف از کشور بحرین

حسین الاکرف از کشور بحرین نیز در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله در مصلای امام خمینی (ره) مداحی کرد.

مداحی رسولی، در مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله

مهدی رسولی در این مراسم با شعرخوانی یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرالله را گرامی داشت،

وی در خلال شعرخوانی خود به واقعه عاشورای حسینی اشاره کرد و رفتار رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله را با جنایت یزدیان با امام حسین (ع) در روز عاشورا شبیه کرد.

برخیزید حکم جهاد آمده است و لعنت الله علی اسرائیل بخشی از شعارهای مردم همیشه در صحنه تهران در این مراسم است.

قرائت آیات کلام‌الله مجید توسط مهدی عادلی

مهدی عادلی قاری قرآن کریم به مناسبت مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.

حضور سران قوا در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران

مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام غلامحسین اژه ای سران قوای مجریه، مقننه و قضاییه در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران حضور یافتند.‌

حضور سران قوا در مراسم گرامیداشت شهید حسن نصرالله در مصلای تهران

شعرخوانی آقای محمد رسولی

محمد رسولی شاعر انقلاب اسلامی که اشعارش در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی حسابی شورآفرین بود، به خواندن اشعاری درباره مقام شهید سیدحسن نصرالله پرداخت.

ورود رهبر انقلاب به مصلای امام خمینی (ره)

حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب امروز جمعه (۱۳ مهرماه) در مراسمی بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله که پیش از آغاز خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران به امامت ایشان برگزار خواهد شد، حضور یافتند.

مداحی میثم مطیعی در حضور رهبر انقلاب و مردم

میثم مطیعی مداح اهل بیت، از لحظاتی پیش در حال مدیحه سرایی و روضه خوانی در مصلای امام خمینی است.

خطبه‌های رهبر انقلاب آغاز شد

بانگ اذان ظهر به افق تهران طنین انداز شد و رهبر انقلاب برای ایراد خطبه‌های تاریخی در جایگاه حاضر شدند.

گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه امروز تهران به این شرح است:

همه برادران و خواهران و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

در قرآن پیوستگی مومنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است.

دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

باید کمربند استقلال از ایران تا غزه و لبنان و همه کشورهای اسلامی را محکم ببندیم.

هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند.

طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود.

کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم.

رهبر انقلاب؛ در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به مسائل لبنان پرداختند که گزیده این سخنان به این شرح است:

لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّتهای منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصراللّه (رضوان اللّه علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشد، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم. مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است.

عزاداری ما برای سید حسن نصر الله از جنس عزای سیدالشهدا درس دهنده است.

سیّدحسن نصراللّه جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

خواسته امروز سیدحسن نصرالله از لبنان و حزب الله ناامید نشدن هست.

مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید. عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌اللّه و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است.

دشمن نمی‌تواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند کشتار غیر نظامیان را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.

دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است. ان‌شاءالله.

عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.
سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌اللّه را قدم به قدم بالا آورد… با تدبیر سیّد، حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد». حزب‌اللّه حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است.

با تدبیر سیدحسن نصرالله، حزب الله مرحله به مرحله رشد کرد.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 796936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.