ابر ماژلانی کوچک SMC چه زمانی قابل رصد است؟

ابر ماژلانی کوچک SMC سیزدهم مهر حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد، اما این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابر ماژلانی کوچک SMC طی هفته‌های آینده به خوبی در صورت فلکی توکانا قرار خواهد گرفت، جمعه -سیزدهم مهر- نیز حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا آنقدر در جنوب قرار دارد که هرگز از افق بالا نمی‌رود.

مشاهده ابر ماژلانی کوچک SMC از زاویه ۷۲ درجه و ۴۸ دقیقه جنوبی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی قابل رصد نیست؛ SMC در قدر ۲.۷ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را با استفاده از دوربین دوچشمی رصد کرد.

رصد کهکشان مارپیچی NGC

۳۰۰ کهکشان مارپیچی NGC 300 طی هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قرار می‌گیرد، جمعه -سیزدهم مهر- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد؛ الیته این کهکشان از اصفهان به آسانی قابل مشاهده نیست، زیرا آنقدر در جنوب قرار دارد که هرگز بیش از ۱۹ درجه بالاتر از افق نخواهد رفت.

رصد کهکشان مارپیچی NGC 300 از زاویه ۳۷ درجه و ۴۱ دقیقه جنوبی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی قابل مشاهده نیست؛ کهکشان NGC 300 در قدر ۸.۱ کاملاً کم نور است و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 796930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.