از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا حمایت از کسب‌وکارهای خانگی

ایمنا از پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات داروخانه‌ها، گسترش همکاری‌های دارویی و تجهیزات پزشکی میان ایران و ارمنستان، آغاز فروش بلیت جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و کارگاهی در راستای توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات داروخانه‌ها می‌رویم، در ادامه نیز گسترش همکاری‌های دارویی و تجهیزات پزشکی میان ایران و ارمنستان مطرح شده است، همچنین آغاز فروش بلیت جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان و ‏‬ حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و کارگاهی در راستای توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا حمایت از کسب‌وکارهای خانگی

پرداخت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد

سیدمرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: با تأمین مالی انجام شده، سهم سازمان از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تسویه شد.

حسینی با بیان اینکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز تسویه شد، افزود: سهم این سازمان از مطالبات داروخانه‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی طرف قرارداد مربوط به اسناد خرداد، با پرداخت مبلغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تسویه شد.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرده است با تأمین منابع مورد نیاز، باقیمانده مطالبات رسیدگی شده داروخانه‌های خصوصی نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

تازگی محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از تأمین ۱۰ همت اعتبار برای پرداخت بدهی‌های داروخانه‌ها و تأمین نقدینگی مورد نیاز آنها خبر داده بود.

از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا حمایت از کسب‌وکارهای خانگی

گسترش همکاری‌های دارویی و تجهیزات پزشکی میان ایران و ارمنستان

حمیدرضا اینانلو، مدیر بین‌الملل سازمان غذا و دارو با اشاره به دیدار اخیر با مقامات بهداشتی ارمنستان، اعلام کرد که در این نشست محورهای مهمی در راستای توسعه همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: در این نشست، تجربیات سازمان غذا و دارو در نظارت بر زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به اشتراک گذاشته شد و بر لزوم توسعه همکاری‌ها و تبادل تجربیات در زمینه رگولاتوری تأکید شد.

مدیر بین‌الملل سازمان غذا و دارو ادامه داد: از دیگر موارد مهم این دیدار، همکاری و مشورت وزارت بهداشت ارمنستان برای پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و بررسی تسهیل فرایندهای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی بود.

اینانلو از تبادل فهرست نیازهای فوری دارویی و تجهیزات پزشکی دو کشور به عنوان گامی مهم در راستای تقویت تعاملات خبر داد.

فروش بلیت جشنواره فیلم‌های کودک نوجوان آغاز شد

فروش بلیت جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان آغاز شد

فروش بلیت‌های سینمای مردمی در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از صبح پنجشنبه، دوازدهم مهر آغاز شد.

فروش بلیت فیلم‌ها برای عموم مخاطبان از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه دوازدهم مهر آغاز می‌شود و تا زمان تکمیل ظرفیت سالن‌ها، فروش بلیت فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره به صورت برخط و از طریق سامانه آی‌تیکت انجام خواهد شد.

همچنین به‌منظور سهولت در خرید بلیت و امکان خدمات‌دهی مطلوب به تماشاگران، علاوه بر خرید بلیت از طریق سامانه آی تیکت امکان تهیه بلیت از طریق گیشه سینماهای میزبان جشنواره سی‌وششم در شهر نیز فراهم است. در این دوره از جشنواره پردیس سینمایی چهارباغ به‌عنوان سینمای مردمی میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد بود.

از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا حمایت از کسب‌وکارهای خانگی

توانمندسازی محرومان برای ایجاد اشتغال / حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و کارگاهی

مسعود پناهی، مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد مستضعفان، توانمندسازی محرومین و اقشار کمتر برخوردار کشور در مناطق محروم و مناطق هدف این بنیاد است.

وی افزود: توسعه، ایجاد و حمایت از اشتغال و کسب و کارهای مناطق هدف یکی از راه‌های توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است که بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی تصریح کرد: در راستای دستیابی به توانمندسازی در مناطق هدف، برنامه جامعی در سال ۱۴۰۳ با عنوان طرح حمایت یکپارچه اشتغال و تولید (حیات) طراحی و تدوین شده که در بیش از ۲۰۰۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان در حال اجراست.

پناهی خاطرنشان کرد: طرح حیات یکی از جامع‌ترین طرح‌های توسعه و ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود که از مرحله شناسایی مناطق هدف تا حمایت و پایدارسازی کسب و کار در کنار مردم قرار دارد.

وی بیان کرد: ارکان اصلی این طرح بر پایه آموزش متقاضیان کسب و کار، حمایت مالی و خرید تجهیزات و سرمایه در گردش، بازاریابی و بازار رسانی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی اقتصادی علوی، با تاکید بر اینکه حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق هدف به صورت مداوم انجام خواهد شد، یادآور شد: بنیاد مستضعفان در سراسر کشور بزرگترین شبکه مردمی متشکل از بیش از ۵۰۰ مجری و تسهیلگر را در مناطق هدف و کمتر برخوردار کشور داراست که این شبکه وظیفه آگاهی‌بخشی، همراهی و انتخاب متقاضیان توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق هدف را برعهده دارد.

کد خبر 796918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.