رونمایی از تکنولوژی‌های نوین آتش‌نشانی اصفهان تا بهمن ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از تکنولوژی‌های نوین در آتش‌نشانی اصفهان بهمن سال جاری رونمایی خواهد شد.

آتشپاد دوم محمدمهدی مقدس‌زاده در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با اشاره به رویکرد این سازمان نسبت به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و روز جهان اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان پویایی خود را حفظ کرده است و در راستای تحقق اهداف خود از این حوزه به‌طور مستمر استفاده می‌کند.

وی افزود: در سال جاری توانستیم در مجموعه سازمان آتش‌نشانی، برای نخستین‌بار سیستمی به نام مدیریت یکپارچه حریق و حوادث را در مرکز ستاد فرماندهی پیاده‌سازی کنیم، همچنین مسیریاب هوشمند را رونمایی و شبکه‌های محلی را برای تیم‌های عملیاتی راه‌اندازی کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: تیم‌های عملیاتی این سازمان در راستای عملیات‌های مختلف، ارتباط رادیویی با فرمانده حاضر در صحنه خواهند داشت.

مقدس‌زاده با بیان اینکه از قبل در حال پیگیری و مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه فن‌نما بوده‌ایم تا بتوانیم ساختمان‌های مهم شهر را به دیتابیسی در مرکز ستاد فرماندهی متصل کنیم، ادامه داد: این دیتابیس سیستم‌های اعلام حریق و اطفا را نظارت می‌کند و در صورت قطع ارتباط یا ایجاد خرابی، مرکز ستاد فرماندهی هشدارهای لازم را ارسال خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حریق، این سیستم به‌صورت خودکار و با قابلیت تعیین آدرس دقیق، تیم‌های عملیاتی را به محل اعزام می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این اقدامات بخشی از رویکرد کلی و اهداف کلان این سازمان است تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از تکنولوژی‌های روز بهره‌برداری کنیم.

مقدس‌زاده افزود: امیدواریم بهمن سال جاری از تکنولوژی‌های نوین در آتش‌نشانی اصفهان رونمایی شود، در این راستا بعضی از این تکنولوژی‌ها هنوز اعلام نشده است، اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای آن‌ها در حال انجام است.

کد خبر 796903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.