انقلابی در آموزش هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی

مدیر شرکت دانش بنیان گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها توسعه جعبه‌ای جادویی است که تمامی ابزارهای هوش مصنوعی پیشرو جهان را در خود جای داده است. این جعبه، یکی از نخستین محصولات ایرانی در نوع خود است که به کاربران امکان استفاده ازهوش‌صنوعی جهانی همچون جمنای گوگل را می‌دهد.

احمد عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در حاشیه دومین نمایشگاه ملی فن نما اظهار کرد: در برج فناوری شریف مشغول فعالیت در زمینه آموزش هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی و مهارت‌های نرم هستیم. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما توسعه جعبه‌ای جادویی است که تمامی ابزارهای هوش مصنوعی پیشرو جهان را در خود جای داده است. این جعبه، یکی از نخستین محصولات ایرانی در نوع خود است که به کاربران امکان استفاده از چهار هوش مصنوعی بزرگ جهانی همچون جمنای گوگل پیشرفته پرو را با هزینه‌ای کمتر و پرداخت ریالی فراهم می‌کند.

وی افزود: ما با همکاری جهاد دانشگاهی امیرکبیر و همچنین در مسابقات جهانی JCISR در حال پیشبرد این پروژه هستیم. از جمله قابلیت‌های این جعبه می‌توان به تولید تصاویر پیشرفته با استفاده از مدل‌های تکست به تصویر اشاره کرد که به طرز چشمگیری سریع است و می‌تواند طی کمتر از سه ثانیه تصاویر را طراحی کند، همچنین این جعبه مجهز به ابزاری است که می‌تواند تصاویر بی‌کیفیت و تار را تا هشت برابر بهبود دهد و کیفیت آن‌ها را ارتقا بخشد.

مدیر شرکت دانش بنیان ادامه داد: علاوه بر این، جعبه دارای ویژگی «چشم دانا» است که به کاربر این امکان را می‌دهد که با گرفتن عکس از یک صحنه، توصیفی به زبان فارسی از آن عکس دریافت کند. در بخش دیگری از این محصول، ابزار «کودک آینده» طراحی شده که می‌تواند با دریافت عکس والدین، تصویری از فرزند آن‌ها در سن دو سالگی تولید کند.

عشقی گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته این محصول، دستیار هوشمند مبتنی بر NLP است که به طور ویژه برای آیولرن آموزش دیده است. این دستیار هوشمند قادر است به سوالات کاربران پاسخ دهد و کاملاً در کانتکس شرکت یا سازمان مورد نظر فعالیت کند. ما در حال طی کردن مراحل دانش‌بنیانی و خلاقیت هستیم و امیدواریم این محصول به زودی جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های B2B برای سازمان‌های مختلف ارائه می‌دهیم و حتی اخیراً به نمایندگان مجلس نیز آموزش‌های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه کرده‌ایم. با وجود تمامی این تلاش‌ها، هنوز بسیاری از افراد به قدرت واقعی هوش مصنوعی پی نبرده‌اند و ما امیدواریم با ادامه کارهای آموزشی و توسعه‌ای، این آگاهی را گسترش دهیم.

کد خبر 796900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.