تجربه عملی علم از مقطع ابتدایی

کارآفرین حوزه آموزش گفت: نداشتن توانایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه برای بیان علایق خود به دلیل نبود شناخت کافی از حوزه‌های علمی بود؛ این مسئله سبب شد تا تیم پویش یک گام به عقب برداشته و فعالیت‌های خود را از مقطع دبستان آغاز کند.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در حاشیه دومین نمایشگاه ملی فن‌نما اظهار کرد: طرح پویش به‌عنوان یک برنامه جامع استعدادیابی، توانمندسازی و کارآفرینی، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تعدادی از دانشکده‌های تخصصی این دانشگاه، توانسته ارتباط مؤثری بین مدارس و دانشگاه ایجاد کند. این طرح که از مقطع ابتدایی آغاز شده، فرصت‌های عملی متنوعی را در حوزه‌های فیزیک، مکانیک، شیمی و سایر علوم برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورد، به طوری که آنان می‌توانند با حضور در دپارتمان‌های علمی و تجربه عملی، با رشته‌های مختلف آشنا شوند.

وی افزود: این برنامه با همکاری روان‌شناسان متخصص در کنار دانش‌آموزان انجام می‌شود و هدف آن آشنا کردن آن‌ها از سنین پایین با میدان‌های علمی است تا بتوانند به درک بهتری از علایق و توانمندی‌های خود دست یابند. در راستای همسویی با طرح ملی شهاب، پویش به شکلی پیاده‌سازی شده که از آسیب‌شناسی دقیق نیازهای آموزشی و علمی دانش‌آموزان استفاده کند.

کار آفرین حوزه آموزش ادامه داد: یکی از چالش‌های شناسایی‌شده در ابتدا، نداشتن توانایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه برای بیان علایق خود به دلیل نبود شناخت کافی از حوزه‌های علمی بود. این مسئله سبب شد تا تیم پویش یک گام به عقب برداشته و فعالیت‌های خود را از مقطع دبستان آغاز کند، تا از ابتدا فرصتی فراهم شود که دانش‌آموزان با حوزه‌های مختلف علمی آشنا شوند و در آینده بتوانند با شناخت بیشتری مسیر خود را انتخاب کنند.

احمدی گفت: این طرح تا کنون در ۱۲ دوره اجرایی شده و با حمایت مالی قرارگاه علم و فناوری بسیج، به تصویب اداره کل آموزش و پرورش رسیده و در حال گسترش به سراسر استان است. علاوه بر این، استان‌هایی همچون تهران و هرمزگان نیز به این طرح پیوسته‌اند و بسته‌های آموزشی و علمی نیز در حال تولید و به‌روزرسانی است.

کد خبر 796897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.