بهترین شهرهای اروپایی برای پیدا کردن شغل مناسب

پراگ با نرخ ۷۹ درصدی و پس از آن براتیسلاوا (۷۲ درصد)، اسلو (۶۹ درصد) و استکهلم (۶۸ درصد) در رتبه‌های برتر پیدا کردن آسان شغل در اروپا قرار دارند. رم با ۲۰ درصد کمترین نرخ را دارد و پس از آن آتن (۲۱ درصد) و مادرید (۲۴ درصد) قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عواملی مانند وضعیت اقتصادی کشور، نرخ بیکاری و پایتخت بودن یا نبودن یک شهر می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر فرصت‌های شغلی تأثیر بگذارد. در ۸۳ شهر اروپا، کمتر از نیمی از ساکنان فکر می‌کنند پیدا کردن شغل خوب آسان است، اما بر اساس گزارش کمیسیون اروپا در مورد کیفیت زندگی در شهرهای اروپایی در سال ۲۰۲۳، نظرات در این رابطه بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، در پالرمو، تنها ۴ درصد از مردم این خوش‌بینی را دارند، در حالی که در پراگ، ۷۹ درصد در مورد آینده شغلی احساس اطمینان می‌کنند.

کدام پایتخت اروپایی برای یافتن شغل مناسب، بهترین است؟

با نگاهی به شهرهای پایتخت در اروپا، درصد افرادی که معتقدند یافتن یک شغل خوب آسان است، به میزان قابل‌توجهی متغیر است. پراگ با بالاترین نرخ با ۷۹ درصد، پس از آن براتیسلاوا (۷۲ درصد)، اسلو (۶۹ درصد) و استکهلم (۶۸ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. رم با ۲۰ درصد کمترین نرخ را دارد و پس از آن آتن (۲۱ درصد) و مادرید (۲۴ درصد) قرار دارند.

در میان پنج اقتصاد برتر اروپا، پاریس و لندن با ۶۱ درصد خوش‌بینی نسبت به فرصت‌های شغلی پیشتاز هستند و پس از آن برلین با ۵۷ درصد قرار دارد. در مقابل، پایتخت‌های اسپانیا و ایتالیا در رتبه سوم پایین قرار دارند که نشان‌دهنده اعتماد بسیار کمتر به وجود مشاغل خوب است.

در سطح پایتخت، کشورهای اروپای جنوبی و جنوب شرقی به طور قابل‌توجهی اعتماد کمتری به یافتن مشاغل خوب نشان می‌دهند، در حالی که اروپای شمالی و مرکزی شرق تمایل بیشتری نسبت به در دسترس بودن شغل دارند.

شهرهای ایتالیا در رده‌بندی پایینی قرار دارند

پراگ (۷۹ درصد) همچنان بالاترین درصد افرادی را دارد که معتقدند یافتن شغل خوب در شهرشان آسان است، در حالی که در پالرموی ایتالیا تقریباً هیچ‌کس این بینش را ندارد. علاوه بر پالرمو، سایر شهرهای ایتالیا در پایین‌ترین رتبه‌بندی‌ها قرار دارند، به‌طوری که چهار شهر از پنج شهر پایین لیست دارای ۲۰ درصد یا کمتر ساکنانی هستند که معتقدند یافتن شغل خوب آسان است.

مردم شهرهای اسپانیا تا حد زیادی بر این باورند که به‌راحتی نمی‌توان شغل مناسبی را در محل زندگی‌شان به دست بیاورند، زیرا کمتر از یک نفر از هر چهار ساکن در هر چهار شهر در نظرسنجی غیر از این احساس می‌کنند.

در میان پنج اقتصاد برتر، آلمان با ۶۰ درصد بالاترین میانگین نرخ را در میان شهرهای خود دارد و در رأس آن مونیخ با ۷۲ درصد قرار دارد که در کل رتبه سوم را در کل فهرست دارد.

این میانگین در بریتانیا ۶۳ درصد، در فرانسه ۴۷ درصد، در ایتالیا ۲۴ درصد و در اسپانیا ۲۱ درصد است که همه کشورها حداقل چهار شهر در این لیست دارند.

این نظرسنجی از بیش از ۷۱ هزار نفر در ۸۳ شهر اروپایی، با حداقل ۸۳۹ نفر از ساکنان هر شهر انجام شد.

کد خبر 796687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.