بازار طلا و سکه از مسیر صعود بازگشت / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در ایران

با وجود کاهش ۱۳ دلاری قیمت انس جهانی طلا،بازار داخلی تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز سیر صعودی خود ادامه داد و قیمت سکه و طلا با افزایش‌های قابل توجهی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ابتدای هفته، قیمت هر قطعه سکه امامی ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و روز پنجشنبه به ۴۸ میلیون ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، این افزایش نشان‌دهنده رشد حدود ۳.۸۶ درصدی است، که این افزایش قابل توجه می‌تواند به عوامل مختلفی همچون تغییرات در نرخ ارز، تقاضای بازار و شرایط اقتصادی مرتبط باشد.

هر قطعه سکه بهار آزادی در روز شنبه با نرخ ۴۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومانی مبادله شده، که در روز پنجشنبه به ۴۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومانی صعود کرده است، و نشان‌دهنده افزایش حدود ۲.۴۱ درصدی آن است.

دیگر سکه‌ها همچون نیم، ربع و سکه گرمی هر یک در ابتدای هفته با قیمت‌های ۲۵,۴۰۰,۰۰، ۱۷,۲۰۰, و ۷,۹۰۰,۰۰ مبادله شده که در روز پنجشنبه افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و هر یک در این روز با قیمت‌های ۱۷,۸۰۰,۰۰،۲۶,۸۰۰,۰۰ و ۸,۱۰۰,۰۰ عرضه شدند.

در خصوص قیمت طلا، در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلا ۳,۹۸۲,۲۰۰ تومان بود و تا روز پنجشنبه به ۴,۰۷۲,۰۰۰ تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش حدود ۳.۱۲ درصدی آن است، این در حالی است که انس جهانی طلا در این مدت روند نزولی داشته است، این تناقض می‌تواند به عوامل داخلی همچون نرخ ارز و تقاضای محلی برای طلا مرتبط باشد.

در مجموع، افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی ایران در طول هفته جاری قابل توجه بوده است، هرچند که انس جهانی طلا روند نزولی داشته است. این تحلیل نشان می‌دهد که عوامل داخلی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌ها داشته باشند.

بازار طلا و سکه از مسیر صعود بازگشت / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در ایران

حرکت خلاف جهت بازار سکه و طلا با انس جهانی

محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا و سکه در گفتگو با ایمنا اظهار می‌کند: در هفته گذشته، بازار طلا و سکه با نوسانات قابل توجهی همراه بوده است، با وجود کاهش ۱۳ دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به ابتدای هفته، بازار داخلی تحت تأثیر نوسانات قیمت ارز قرار گرفت و به سیر صعودی خود ادامه داد.

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم نسبت به اول هفته با حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش همراه بوده است، که به ۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید، همچنین سکه طرح جدید نیز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش، به ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دست یافت، نیم سکه با ۷۵۰ هزار تومان افزایش به ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۸۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است، قیمت سکه‌های یک گرمی نیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

فعال بازار طلا و سکه ادامه داد: طلای آب شده با ۵۶۰ هزار تومان افزایش به نسبت اول هفته، امروز به ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. حباب سکه نیز با افزایش یک میلیون تومان به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

تأثیر ارز، تحولات سیاسی و نظامی بر بازار طلا و سکه

کشتی آرای عنوان کرد: این هفته قیمت‌ها سیر صعودی داشتند، در حالی که قیمت جهانی طلا کاهش یافته بود. این نوسانات در بازار داخلی بیشتر ناشی از افزایش قیمت ارز و هیجان‌های مرتبط با آن بوده است. در ابتدا، بازار کمی هیجانی بود، اما با گذر زمان، روند داد و ستدها به حالت عادی برگشت.

بازار طلا و سکه از مسیر صعود بازگشت / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در ایران

وی اظهار کرد: افزایش قیمت ارز به‌ویژه به‌دلیل تحولات سیاسی و نظامی اخیر در منطقه، تأثیر زیادی بر بازار طلا و سکه گذاشته است، به‌طور کلی بازار در حال حاضر به وضعیت آرامی رسیده، اگرچه قیمت ارز همچنان نوسانات کاذب دارد. در پایان، می‌توان گفت که با توجه به شرایط موجود، بازار طلا و سکه در کوتاه‌مدت تحت تأثیر قیمت ارز باقی خواهد ماند و ممکن است شاهد ادامه نوسانات قیمت‌ها باشیم.

به گزارش ایمنا، بازار طلا در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و سیگنال‌های متفاوت از داده‌های اقتصادی ایالات متحده به شدت صعودی باقی می‌ماند. در کنار حملات موشکی ایران به اسرائیل که به تقاضای پناهگاه امن دامن زده و قیمت طلا را بالاتر برده است، عدم اطمینان در مورد حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو باعث پیچیدگی چشم‌انداز شده است همچنین از منظر فنی، طلا در حال نشان دادن قدرت است و انتظار می‌رود سطوح حمایتی کلیدی هر گونه اصلاح نزولی بیشتر را محدود کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طلا می‌تواند در ماه‌های آینده، بالاترین قیمت‌های جدید بین ۲۷۰۰ تا ۲۸۵۰ دلار را آزمایش کند، به‌ویژه اگر داده‌های تورم حاکی از کاهش بیشتر باشند و فدرال‌رزرو به موضع منفی خود ادامه دهد.

کد خبر 796676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.