میزان آلودگی هوای تهران؛ پنجشنبه ۱۲ مهر/ هوا امروز سالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۹۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ در ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۹، سلامت با شاخص ۱۵۸، فرمانداری شهرری ۱۵۲، قرچک با شاخص ۱۶۵، در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۴۱، بهارستان با شاخص ۱۲۹، پردیس با شاخص ۱۰۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۹، پیشوا با شاخص ۱۱۹، دانشگاه تهران با شاخص ۱۱۴، رباط کریم با شاخص ۱۱۲، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۰۲، در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۱۲۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۳۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۴۶، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۵، ملارد با شاخص ۱۱۶، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۵، وردآرود منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۸، بر مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۵، امام خمینی با شاخص ۷۱، امام خمینی ۲ با شاخص ۶۴، پارک رازی با شاخص ۹۰، پاسداران با شاخص ۷۲، پاکدشت با شاخص ۶۷، پونک با شاخص ۵۹، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۹۴، چشمه با شاخص ۹۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۹، دماوند با شاخص ۸۵، ژئوفیزیک با شاخص ۸۹، در موقعیت سالم (زرد) قرار دارد.

قابل توجه است که ایستگاه‌های سرخه حصار با شاخص ۵۵، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲، شهریار با شاخص ۹۶، قدس با شاخص ۵۶، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۵۴، لواسانات با شاخص ۶۴، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۷۱، بر مدار سالم (زرد) است.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 796635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.