هفتمین صعود برزیل به فینال جام‌جهانی فوتسال / اوکراین سلسائو را کُشت اما برنده نشد!

تیم‌ملی فوتسال برزیل با پیروزی دشوار مقابل اوکراین به فینال جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کرد و اوکراین هم راهی رده‌بندی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتسال برزیل و اوکراین روز گذشته _چهارشنبه یازدهم مهر_ در چارچوب نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان، از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن مجموعه ورزشی هومو آره‌نا در شهر تاشکند به‌مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تیم‌ملی فوتسال برزیل به‌زحمت و با نتیجه نزدیک سه بر دو حریف اروپایی‌اش را شکست داد.

روستیسلاو سمنچنکو در دقیقه ۲۱ (گل به‌خودی) و دیگو در دقایق ۳۶ و ۲۳ برای برزیل گلزنی کردند. ایهور چرنیاوسکی در دقیقه ۱۸ و ایهور کورسون در دقیقه ۲۹ هم گلزنان اوکراین در این دیدار بودند که برای تکمیل شگفتی‌سازی اوکراینی‌ها کافی نبود و تیم‌ملی فوتسال برزیل موفق شد برای هفتمین‌بار به فینال جام‌جهانی فوتسال راه پیدا کند و اکنون به‌دنبال ششمین قهرمانی‌اش در دنیا می‌رود.

هفتمین صعود برزیل به فینال جام‌جهانی فوتسال / اوکراین سلسائو را کُشت اما برنده نشد!

برزیلی‌ها دقیقه ۱۱ روی ریباند ضربه آرتو توسط لینو به گل رسیده بودند، اما در ویدئوچک این گل توسط داوران مردود اعلام شد. در ادامه شاگردان الکساندر کوشنکو بسیار شجاع و شگفتی‌ساز ظاهر شدند و دقیقه ۱۷ با گل چرنیفسکی پیش افتادند تا به سلسائو شوک وارد کنند و نیمه نخست را برنده به رختکن بروند.

دقیقه ۲۱ اوکراین باز هم گل زد اما این بار گل به خودی! سمینچنکو بازی را برای برزیلی‌ها به تساوی کشید تا به تیم خودش شوک وارد کند. این پایان کار نبود و دقیقه ۲۲ دیه‌گو گل دوم را بلافاصله برای برزیل به ثمر رساند تا سلسائو نفس راحتی بکشد.

هفتمین صعود برزیل به فینال جام‌جهانی فوتسال / اوکراین سلسائو را کُشت اما برنده نشد!

در ادامه هم در دقیقه ۲۸ اوکراین سراسر حمله شد تا عقب‌افتادگی را جبران کند و موفق شد توسط ایهور کورسن گل مساوی را به ثمر برساند و زنگ خطر برای سلسائو به صدا درآمد. دقیقه ۳۶ دیه‌گو موفق شد تیر خلاص را شلیک کند. ستاره سلسائو در این دیدار گل برتری تیمش را از روی نقطه پنالتی دوم وارد دروازه اوکراین کرد و همین گل کافی بود تا سلسائو باز هم به فینال جام جهانی صعود کند.

تیم‌ملی فوتسال برزیل سابقه حضور در ۹ دوره و صعود به شش فینال جام‌جهانی را در کارنامه دارد. آن‌ها در پنج فینال برنده از زمین خارج شدند و فقط در فینال سال ۲۰۰۰ بازی را به اسپانیا واگذار کردند تا جام قهرمانی را از دست بدهند. ضمن اینکه سلسائو دو بار نیز روی سکوی سوم جام جهانی ایستاده است و پرافتخارترین تیم‌ملی فوتسال جهان به‌شمار می‌آید.

هفتمین صعود برزیل به فینال جام‌جهانی فوتسال / اوکراین سلسائو را کُشت اما برنده نشد!

آخرین قهرمانی برزیلی‌ها به جام جهانی ۲۰۱۲ برمی‌گردد که موفق شدند با برتری بر اسپانیا جام قهرمانی را بالای سر ببرند. شاگردان مارکینیوش خاویر فرصتی طلایی دارند تا با برتری در دیدار فینال که پانزدهم مهر انجام خواهد شد، با جبران سه دوره ناکامی در کسب عنوان قهرمانی جام قهرمانی را برای ششمین‌بار به خانه ببرند.

کد خبر 796629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.