عودت بیش از ۱۶ میلیارد به مال‌باختگان فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از عودت ۱۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال طی شش ماه گذشته به حساب مال‌باختگان فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، ایرج کاکاوند اظهار کرد: در شش ماه گذشته با تلاش و پیگیری‌های دقیق و اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی و پی‌جویی پرونده‌های سایبری مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال به حساب مالباختگان عودت داده شد.

وی افزود: در بررسی اولیه این پرونده‌ها مشخص شد که بیشترین جرایم طی این مدت مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از حساب کاربران، کلیک کردن روی لینک‌های جعلی سامانه ثنا، سهام عدالت و کالابرگ الکترونیک، نصب بدافزار بر روی گوشی مالباختگان، اسکیمر یا کپی کردن کارت بانکی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه عمل به توصیه‌های پیشگیرانه کارشناسان پلیس فتا باعث کاهش وقوع جرایم سایبری در شهرستان شده است، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان چنانچه با موارد مجرمانه و مشکوک در زمینه فضای مجازی مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 796553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.