ترمیم راه‌های منتهی به معادن قزوین ۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از تخریب ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان بر اثر تردد خودروهای معادن با بارهای بیش از وزن استاندارد خبر داد و گفت: ترمیم این راه‌ها نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ابوالفضل خمسه بازرس کل استان قزوین عصر امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ با جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین دیدار کرد و در این دیدار مدیرکل راهداری گزارشی از وضعیت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای این استان ارائه کرد.

جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در دیدار اظهار کرد: در استان قزوین ۲۶۰ معدن فعال داریم که سالانه ۱۰ میلیون تن کالای معدنی و مصالح ساختمانی از این معادن به سمت نقاط مختلف استان و کشور حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن بار تجاری در راه‌های استان قزوین حمل و جابه‌جا می‌شود، گفت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده‌ها است تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۵ درصد بارهای معدنی در استان با بارنامه حمل می‌شوند.

مدیرکل راهداری استان قزوین از تخریب ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان بر اثر تردد خودروها و عبور بارهای بیش از وزن استاندارد معادن خبر داد و افزود: این راه‌ها نیاز به بازسازی و مرمت دارند و ترمیم این راه‌های تخریب‌شده نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

حق‌لطفی در ادامه با اشاره به اقدامات ناوگان حمل و نقل عمومی این استان در ایام اجرای طرح اربعین ادامه داد: در اربعین امسال بیش از ۲۱ هزار زائر عتبات عالیات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان قزوین در مسیر قزوین به مهران و بالعکس سفر کرده و جابه‌جا شدند.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل خمسه بازرس کل استان قزوین هم در این دیدار بر حمایت مجموعه تحت امر خود برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز معادن تأکید کرد و خواستار همکاری تنگاتنگ با راهداری برای حل مشکلات راه‌های روستایی شد.

کد خبر 796425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.