قرارداد خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی برای شهر اصفهان امضا شد/ ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان

شهردار اصفهان گفت: برای خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی قراردادی منعقد کردیم که تا دو ماه پس از واریز وجه، این تعداد تاکسی برقی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در حاشیه انعقاد توافقنامه خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی اظهار کرد: مشکل اصلی اصفهان و آنچه که شهروندان این کلان‌شهر از آن رنج می‌برند، مشکلات زیست‌محیطی در حوزه آب، هوا و خاک است.

وی با بیان اینکه در موضوع هوا به‌شدت درگیر آلاینده‌ها هستیم، افزود: نسبت آلاینده‌ها در شهر اصفهان به‌قدری زیاد است که بر اساس تجربیات سه سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ روز هوای پاک در سال داشتیم و برای رفع این مشکل همه باید کمک کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری این کلان‌شهر به سمت حمل‌ونقل عمومی و توسعه آن حرکت می‌کند، تصریح کرد: در حمل‌ونقل عمومی اولویت با حمل‌ونقل پاک شامل اتوبوس، تاکسی برقی و توسعه خطوط مترو است که امیدوارم بتوانیم در بازه زمانی حداکثر سه سال از این جهت خیال شهروندان را راحت کنیم و حمل‌ونقل عمومی را توسعه و حمل‌ونقل پاک را در اولویت قرار دهیم و کمک کنیم شرایط هوای اصفهان برای زندگی شهروندان بهتر شود.

قاسم‌زاده افزود: در این راستا امروز قراردادی برای خرید ۵۰ دستگاه تاکسی برقی منعقد کردیم که تا دو ماه پس از واریز وجه، این تعداد تاکسی برقی تحویل داده می‌شود و وارد مدار خدمت به شهروندان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلاتی ویژه رانندگان پیش‌بینی شده است تا برای استفاده از تاکسی‌های برقی تحت فشار پرداخت مالی قرار نگیرند، در این راستا حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به رانندگان خواهد شد که دوسوم این کمک را شهرداری اصفهان و یک‌سوم آن را وزارت کشور تقبل کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: ۶۰۰ میلیون تومان وام نیز از سوی کارخانه کرمان‌خودرو، با کارمزد پایین به رانندگان پرداخت می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از مشکلات رانندگان برای تغییر خودرو از بنزینی به برقی، هزینه سنگین آن است، گفت: در مجموع با توجه به قیمت خودروی برقی که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است با تسهیلاتی که ارائه می‌شود، بار از روی دوش رانندگان برداشته می‌شود.

شهردار اصفهان یادآور شد: دو اطمینان خاطر به رانندگان خواهیم داد، نخست ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی است که جانمایی آن‌ها انجام شده است و به‌راحتی و با سرعت می‌توانیم آن را ایجاد کنیم؛ در این راستا نخستین ایستگاه شارژ خودروهای برقی به‌زودی در اصفهان افتتاح خواهد شد.

قاسم‌زاده افزود: به تعداد مورد نیاز ایستگاه‌های شارژ در شهر توسعه پیدا می‌کند، به دلیل اینکه غیر از تاکسی‌های برقی، طبق آخرین آمار ارائه شده، حداقل ۷۰ نفر در اصفهان به‌صورت شخصی خودروی برقی خریداری کردند که باید به آن‌ها نیز خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی گفت: پیرامون ارائه خدمات پشتیبانی در بخش قطعات نیز امروز از کارخانه طرف قرارداد قول گرفتیم که مشکلی پیش نیاید و کرمان‌خودرو پشتیبان قطعات تاکسی‌های جدید باشد.

کد خبر 796383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.