هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر نفت گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت چهاردهم نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن پاک‌نژاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما این است که به سمت مدیریت تقاضا و مصرف حرکت کنیم، همچنین حضور هیئت روسی در کشورمان در روزهای گذشته اتفاق افتاد که بحث‌هایی درباره تجارت گاز مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما این هست که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان هاب انرژی منطقه مطرح شود که موضوعات آن باید پیگیری شود.

وزیر نفت تصریح کرد: موضوع ناترازی در کشور از جنبه‌های مختلف باید بررسی شود و بخشی از آن مربوط می‌شود به مکانیزم تولید حامل‌های انرژی که باید افزایش پیدا کنند.

پاک‌نژاد عنوان کرد: در رابطه با افزایش تولید با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که از جمله آن تأمین مالی است که تدابیری به کار گرفته شده تا این مشکل را حل کنیم و بخش مهم‌تر ماجرا به بهینه‌سازی مصرف و مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف مربوط می‌شود که راهکارهایی دارد و بخش عمده‌ای از زحمت این مورد بر دوش مردم است تا همراهی و همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم.

وی بیان کرد: ناترازی موضوعی نیست که ظرف یک یا دو سال ایجاد شده باشد، این ناترازی دستاورد سال‌ها است که باید با برنامه‌ریزی مناسب در طول زمان رفع شود.

وزیر نفت ادامه داد: شاید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی که باید انجام می‌شده مقداری با تأخیر انجام شده است و به‌طور طبیعی حل ناترازی مستلزم گذشت زمان است، امیدواریم بتوانیم راهکارها را به نتیجه برسانیم و در زمستان تلاش می‌کنیم تا کمترین ناترازی را داشته باشیم.

پاک‌نژاد بحث افزایش قیمت بنزین را فراتر از وزارت نفت دانست و خاطرنشان کرد: باید در ساختار حاکمیتی کشور در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا با کمترین چالش در این بخش روبه‌رو باشیم.

کد خبر 796328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.