برگزاری همایش ملی جایگاه راهبردی استان کرمانشاه در دفاع مقدس

همایش ملی جایگاه راهبردی استان کرمانشاه در دفاع مقدس امروز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با مشارکت معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان در راستای کنگره ملی شهدای استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، همایش ملی جایگاه راهبردی استان کرمانشاه در دفاع مقدس امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با مشارکت معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان در راستای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه (۲۵ و ۲۶ مهرماه)، برگزار شد.

افشین غنی‌زاده مسئول برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» در کرمانشاه در ابتدا با ابراز خوشحالی از عملیات وعده صادق ۲، اظهار کرد: ثابت کردیم با شهادت هیچ‌وقت از مسیر دفاع از اسلام و مسلمانان عقب‌نشینی نخواهیم کرد و این مقاومت هر روز بیشتر خواهد شد تا شاهد حذف رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.

وی با اشاره به تدوین ۱۴ برنامه در کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه به مسئولیت دانشگاه آزاد در بیان محورهای این برنامه‌ها، اضافه کرد: بیان سیره و روش شهدا در قالب ۲ کتاب با عنوان‌های «فرشته نجات» و «زنگ پرواز» به زبان‌های انگلیسی و عربی؛ جمع‌آوری ۱۹ پایان‌نامه دفاع مقدس و شهادت، برگزاری ۱۰ نشست تخصصی پرش و پاسخ برای رفع شبهات و ابهامات در مجامع علمی و آموزشی استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، قرارداد و طرح پژوهشی «ارج نامه شهدای دانشجوی کرمانشاه، سرکشی از خانواده شهدای دانشجو و برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» از جمله برنامه‌های تدوین شده در این همایش علمی است.

مسئول برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» در کرمانشاه در تشریح ۵ محور همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس»، گفت: با توجه به نقش مقاومت پاوه و اورامانات در دفاع مقدس یکی از محورهای مستقلاً در خصوص شهدای شاخص و شهدای پاوه، است.

وی پیامدهای جنگ تحمیلی در این استان را در حوزه اقتصاد، مسائل فرهنگی، باورها و اعتقادات، شرایط اجتماعی و… را در قالب محور دوم همایش مذکور عنوان کرد و افزود: محور عملیات‌های مهم در استان، معنویت در دفاع مقدس و روحیه شهادت‌طلبی و همچنین نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس ا دیگر محورهای تعریف شده در همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» است.

غنی‌زاده به استقبال خوب از همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» اشاره و بیان کرد: ۶۹ مقاله به این همایش ارسال شده که ۴۰ مقاله از این تعداد به عنوان برتر معرفی و ۷ مقاله از آن امروز ارائه می‌شود.

کد خبر 796322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.