اقتصاد دانش‌بنیان راه نجات اصفهان از مشکلات زیست‌محیطی است

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: حمایت شهرداری این کلان‌شهر از دانش‌بنیان‌ها قابل تقدیر است، چراکه اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه نجات و رهایی این شهر از مشکلاتی همچون آلودگی‌های هوا و زیست‌محیطی است.

قاسم مصلحی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که این شرکت‌ها در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، اما مهم‌تر از آن وجود بازار خوب برای فعالیت‌های این شرکت‌ها است تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی افزود: شهرداری اصفهان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و خوش درخشیده است؛ در حال حاضر بین شهرک علمی و تحقیقاتی و شهرداری این کلان‌شهر در حوزه برنامه‌ریزی شهری یا تصفیه پساب با ازن و در حوزه هوش مصنوعی قراردادهای متعددی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه نجات و رهایی این شهر از مشکلاتی همچون آلودگی‌های هوا و زیست‌محیطی است، تصریح کرد: هر چقدر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند، به همان اندازه می‌توانند کارهای نوآورانه و جدید در راستای تسهیلگری ارائه خدمات در شهر انجام دهند.

مصلحی گفت: از اینکه شهرداری به این حوزه پرداخته است، بسیار خرسندم و معتقدم اصفهان باید به سمتی حرکت کند که کل اقتصاد این کلان‌شهر از دانش‌بنیان‌ها بهره‌مند شود.

کد خبر 796035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.