کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی یک سایت همسریابی/ تشکیل ۸ پرونده مشابه در سال جاری

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی و مسدودسازی یک سایت همسریابی که با شگرد معرفی همسر دلخواه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، غلامرضا براتی اظهار کرد: در پی وصول پرونده کلاهبرداری یک سایت همسریابی به پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: فردی که مورد کلاهبرداری این سایت قرار گرفته بود طی اظهارات خود اعلام کرد به منظور پیدا کردن همسر دلخواه با یک سایت همسریابی در فضای مجازی آشنا شده و طی چندین مرحله مبلغ پنج میلیارد ریال به حساب‌های معرفی شده واریز کرده، اما پس از آن نه تنها فردی به او معرفی نشده است، بلکه صاحبان سایت نیز دیگر پاسخگوی تماس‌های او نبوده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شاکی وارد عمل شدند و با اقدامات علمی و پی‌جویی‌های هوشمندانه، خطوط و حساب‌های دایرکنندگان سایت مذکور را شناسایی و مسدود کردند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی انجام شده است، گفت: با دستور مرجع قضائی به منظور جلوگیری از فریب خوردن افراد دیگر سایت مذکور نیز مسدود و از دسترس خارج شد.

براتی خاطرنشان کرد: تمام سایت‌ها و صفحاتی که با عناوینی مانند همسریابی در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام راه‌اندازی می‌شوند غیرقانونی و غیرمجاز هستند و تنها هدف این سایت‌ها فریب افراد جویای همسر و کلاهبرداری از آنان است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود به این سایت‌ها اعتماد نکنند و از واریز هرگونه وجه به حساب‌های معرفی شده توسط این سایت‌ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه یا موضوعات مشکوک و اقدام مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سامانه ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا اعلام کنند تا در اسرع وقت با متخلفان و مجرمان سایبری برخورد قانونی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: در شش ماه سال جاری حدود هشت فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و صفحات همسریابی و صیغه‌یابی در پلیس فتای این شهرستان تشکیل شده و در حال رسیدگی است که نشان می‌دهد بیشتر مردم از ماهیت این سایت‌ها و صفحات اطلاعی ندارند و به راحتی در دام سودجویان گرفتار می‌شوند.

کد خبر 796004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.