شهرداری و اوقاف ظرفیت گردشگری امامزاده سید عباس را بالفعل کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ظرفیت گردشگری امامزاده سید عباس بجنورد به خوبی استفاده نمی‌شود، گفت: شهرداری و اوقاف این ظرفیت را بالفعل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ سه‌شنبه دهم مهر_ در نشست با مدیران اداره کل اوقاف، شهرداری بجنورد و راه و شهرسازی در خصوص بررسی مشکلات امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، اظهار کرد: امامزاده سیدعباس محور طراحی‌ها و تحولات در شهر بجنورد است، زیرا اکثر مسافران عبوری ما توریست‌های زیارتی هستند.

وی افزود: بارگاه سید عباس (ع) فرصتی استثنایی برای جذب گردشگر مذهبی و زائران محسوب می‌شود اما موقعیت راه دسترسی، این فرآیند را مشکل دار کرده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای معرفی بیشتر این بارگاه نیاز به ایجاد بلوار ورودی داریم، گفت: ایجاد بلوار ورودی موجب می‌شود تا نگاره‌ای از گلدسته‌ها برای گردشگران رؤیت شود، ضمن آنکه تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی امامزاده سید عباس هم وجود ندارد.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: در قالب پروژه مشارکتی شهرداری با اوقاف می‌توان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد بلوار با عرض کم و پیاده‌روی عریض می‌تواند بهترین گزینه پیشنهادی باشد که نیازمند مطالعه کامل و جامع است.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی مشخص این اقدامات باید به سرانجام برسد، تاکید کرد: ایجاد واحدهای اقامتی هم برای زائران در این مجموعه باید تعریف شود.

کد خبر 795985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.