۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند و ۱۷۷ هزار نفر در آمریکا سالانه بر اثر اعتیاد فوت می‌کنند که یک سوم فوتی‌های دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در دومین همایش ملی مجمع خیران یاریگران زندگی با بیان اینکه با اپیدمی یا آلودگی فراگیر جهانی یعنی اعتیاد روبه‌رو هستیم که همه کشورها درگیر آن هستند، اظهار کرد: اعتیاد سال‌ها است در اوج قرار دارد، ایران با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر هم‌مرز است و در حال حاضر انواع مواد صنعتی جای خود را به مواد سنتی داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند و ۱۷۷ هزار نفر در آمریکا سالانه بر اثر اعتیاد فوت می‌کنند که یک سوم فوتی‌های دنیا است، افزود: مجاهدت چهار هزار فرزند عزیز کشور که جانشان را فدا کردند موجب شد با آمارهای جهانی فاصله داشته باشیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در چهار حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و توانمند سازی فعالیت داریم، ادامه داد: همه بخش‌های جامعه در این حوزه‌ها فعال هستند، البته با نقطه آرمانی فاصله داریم و بسیاری از استان‌ها خوب عمل کردند.

جمالو درباره استفاده از ظرفیت خیران برای پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: روزانه هزار نوع ماده مخدر ایجاد می‌شود، ما ضعف اطلاع رسانی داریم، محیط ما نسبت به گذشته تغییر بسیاری کرده است و فرزندان ما امروز در فضای مجازی حضور بیشتری دارند.

کد خبر 795937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.