مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی

دو شرکت فناوری جهانی فعال در زمینه‌های هوش مصنوعی و رانندگی از راه دور با امضای توافق‌نامه متعهد شدند با استفاده از داده‌های مکانی و هوش مصنوعی، تعداد ماشین‌های موجود در خیابان‌های خاورمیانه، آفریقا و کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه را کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دو شرکت فناوری جهانی ارائه‌دهنده راه‌حل‌های جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی و متخصص رانندگی از راه دور، ضمن امضای توافق‌نامه‌ای نسبت به استقرار فناوری رانندگی از راه دور در چند منطقه با استفاده از داده‌های مکانی و هوش مصنوعی متعهد شدند.

این مشارکت شرکت‌ها را قادر می‌کند تا به‌طور مشترک راه‌حل‌های فناوری رانندگی از راه دور مستقر در خاورمیانه، آفریقا و کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه را گسترش دهند، علاوه بر این با راه‌اندازی یک بازوی مشترک تحقیق و توسعه همراه خواهد بود که به توسعه و گسترش نسل بعدی فناوری‌های خودمختار اختصاص دارد.

مشارکت شکل‌گرفته همچنین از زیرساخت‌های عملیاتی، داده‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی و تخصص رانندگی از راه دور برای پیشبرد پیشرفت‌های وسایل‌نقلیه خودران در سطح جهانی و رسیدگی به تقاضای رو به رشد برای حالت‌های پیشرفته تردد استفاده می‌کند.

مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی

کاهش ترافیک با داده‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی

راه‌حل‌های تردد هوشمند یکی از شرکا توسط پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی GIQ (پلتفرم پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی که برای متحول کردن نحوه کاوش، تجزیه‌وتحلیل و تجسم داده‌های مکانی طراحی شده است) ارائه می‌شود که داده‌های دارایی‌های فضایی و زمینی را برای کمک به تصمیم‌گیری، افزایش آگاهی موقعیتی و بهبود کارایی عملیاتی یکپارچه می‌کند.

فناوری شریک دیگر نیز به رانندگان از راه دور حرفه‌ای آموزش‌دیده این امکان را می‌دهد که وسایل‌نقلیه را از راه دور به سمت محل تحویل مشتری هدایت کنند. پس از رسیدن خودرو، کاربر کنترل دستی را در دست می‌گیرد و هم‌چون هر وسیله‌نقلیه معمولی دیگر، با آن رانندگی می‌کند. پس از اتمام سفر، کاربر بدون نگرانی در مورد جست‌وجوی جای پارک، به سادگی گزینه پایان اجاره را در برنامه انتخاب می‌کند و یک راننده تلفنی گزینه‌های پارکینگ ارائه می‌دهد یا ماشین را به سمت مشتری بعدی هدایت می‌کند.

مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی

شرکت‌ها ادعا می‌کنند که این سیستم یک سرویس جابه‌جایی پایدار و از مبدا به مقصد را با نصف هزینه سواری‌های سنتی ارائه می‌دهد. بینش‌های هوش مصنوعی یکی از شرکت‌ها که توسط داده‌های جغرافیایی ارائه می‌شود نیز تجربه رانندگی از راه دور را برای رانندگان آموزش‌دیده شرکت دیگر بهبود می‌بخشد.

هدف از ترکیب راه‌حل‌های جابه‌جایی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری پیشرفته رانندگی از راه دور دو شرکت، ارائه راه‌حل‌های تردد پیشرفته و مقیاس‌پذیر است که کارایی حمل‌ونقل را افزایش می‌دهد و تجارب جابه‌جایی شهری ایمن‌تر و پایدارتر را تقویت می‌کند.

این همکاری به مقابله با چالش‌های رانندگی از راه دور کمک و ورود نوآوری به صنعت را تسریع می‌کند. هدف از فناوری رانندگی از راه دور که متعهد به ایجاد شهرهای ایمن‌تر، پایدارتر و قابل زندگی است، بهینه‌سازی استفاده از ناوگان الکتریکی است که به‌طور بالقوه منجر به خودروهای کمتر در جاده‌ها می‌شود.

مقابله با ترافیک به روش رانندگی از راه دور و هوش مصنوعی

رانندگی از راه دور توانایی عمیقی در افزایش مقرون‌به‌صرفه بودن عملیات ناوگان دارد و همراه با پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، فراتر از پیشرفت‌های کنونی پیش می‌رود و تجربه کلی رانندگی را برای رانندگان تلفنی، کاربران و شرکا بهبود می‌بخشد.

شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل‌های جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی شریک در این پروژه پیش از این نیز یک پلت‌فرم بین‌المللی برای راه‌حل‌های تردد شهری هوشمند، مستقل و پایدار با هدف پیشبرد سفر در ابوظبی به‌منظور تبدیل شدن به هاب جهانی برای برنامه‌های کاربردی خودروهای هوشمند و خودران ارائه و از برنامه‌های خود برای پیشروی عملیات ناوگان خودران و پیشبرد تردد هوشمند پایدار و سیستم‌های حمل‌ونقل رونمایی کرده است.

کد خبر 795933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.