شست‌وشو و نظافت ۲۷ پل عابر پیاده مکانیزه شهر اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: شست‌وشو و نظافت ۲۷ دستگاه از پل‌های عابر پیاده مکانیزه این کلان‌شهر به‌صورت مستمر و دوره‌ای در حال انجام است.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پاکیزگی شهر اصفهان همیشه مثال‌زدنی و پل‌های مکانیزه آن به‌عنوان یکی از المان‌های مهم شهری مورد توجه بوده است.

وی افزود: نظافت به‌موقع پل‌های مکانیزه، ضمن بهبود سیما و منظر شهری و توجه ویژه به بهداشت و سلامت شهروندان موجب افزایش طول عمر تجهیزات می‌شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان در حفظ آراستگی ۲۷ پل عابرپیاده مکانیزه سطح شهر مصمم شد تا به‌صورت مستمر و طی برنامه‌ریزی انجام شده و به‌کارگیری نیرو بتواند برای انجام نظافت و بهبود سیما و منظر شهری و بالا بردن کیفیت ظاهری مناسب برای استفاده‌کنندگان از پل‌های عابرپیاده مکانیزه اقدامات لازم انجام شود.

شست‌وشو و نظافت ۲۷ پل عابر پیاده مکانیزه شهر اصفهان

توکلی‌پور با اشاره به مکان و خصوصیت محیط اجتماعی محل پروژه گفت: مسیر عبور شهروندان از محیط با نظافت موجب نشاط اجتماعی می‌شود و با توجه به تعمیرات اساسی پل‌های عابرپیاده مکانیزه و تردد زیاد عابران پیاده بر روی پل‌ها در راستای حفظ نظافت و زیبایی فضای پل‌ها و خدمت‎‌رسانی بهتر به عموم شهروندان، شهرداری این کلان‌شهر اقدام به انجام امور اصلاحات و نظافت اساسی ۲۷ پل عابر مکانیزه پیاده واقع در سطح مناطق شهرداری با استفاده از کارواش و مواد شوینده کرده است.

وی ادامه داد: این پروژه به‌صورت مستمر و بر اساس زمان‌بندی دستورالعمل به‌نحوی که در دوره‌های منظم روزانه و سالانه به ازای هر پل انجام می‌شود.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مدت زمان اجرای نظافت روزانه قسمت‌های عرشه و پله‌های برقی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت اواخر سال گذشته با استفاده از کارواش انجام شد و ادامه آن سال جاری در مجموع به مدت ۳۹ روز صورت گرفت و این اقدام به‌صورت مستمر و دوره‌ای در حال انجام است.

شست‌وشو و نظافت ۲۷ پل عابر پیاده مکانیزه شهر اصفهان

توکلی‌پور با اشاره به چگونگی اجرا و حجم عملیاتی پروژه گفت: با تحقیقات میدانی از لوازم و ماشین‌آلات و مواد مناسب در نظافت پله‌ها این مهم بر اساس چک‌لیست منظم و در قالب دستورالعمل تدوین و به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی افزود: برای اجرای نظافت عرشه و پل‌های عابر پیاده مکانیزه، پس از بررسی و کارشناسی دقیق، توسط تیم نگهداری و تعمیرات با محوریت مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری، تجهیزات فنی نیز به‌صورت دوره‌ای نظافت می‌شود که برای اجرای موارد ذکرشده، ۱۰۰۰ نفر-ساعت کار فنی و کارشناسی در کنار نظارت مستمر انجام شده است.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت مالی پروژه خاطرنشان کرد: مبلغ نهایی اجرای نظافت روزانه و سالانه درباره در طول عرشه و پله‌های پل‌های عابر مکانیزه حدود ۳۶۰ میلیون تومان است، همچنین اقدامات مذکور با محوریت مدیریت نگهداری و تعمیرات عمران شهری توسط شرکت مهندسی نیک‌اندیش در حال انجام است.

کد خبر 795845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.