اقتصاد دیجیتال؛ فرصت طلایی برای توسعه نوآوری

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، نخستین رویداد اقتصاد دیجیتال همراه اول را با محوریت بررسی سهم حیاتی صنعت ICT در پیشبرد و رشد اقتصاد دیجیتال برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رویداد اقتصاد دیجیتال با حضور علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، وحید شاه‌منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ، رضا سمیع‌زاده مدیرعامل هلدینگ فاخر، علی اشراقی عضو هیئت علمی دانشگاه کانبرا از استرالیا، محمدجعفر صدیق رئیس اسبق پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، داود ادیب رئیس انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، محمدصادق کریمی عضو هیئت مدیره رایتل، مهرداد شاملو مدیرگروه فراکاو، فرزانه ابوالفضل عضو هیئت مدیره شرکت ققنوس، مصطفی حیدرزاده مدیرکل راهبردهای دیجیتال همراه اول در قالب چندین پنل تخصصی برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، علی اسدی اقتصاد دیجیتال را فرصتی طلایی برای توسعه نوآوری دانست و اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال از مهمترین پیشران‌های رشد اقتصادی بوده به‌طوری که کشورهای پیشرو در استفاده از ICT با ایجاد بسترهای جدید اشتغال‌زایی به توسعه کسب‌وکار و رشد پایدار اقتصادی رسیده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به نفوذ فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین به حوزه‌های مختلف کسب‌وکار، بهبود کیفیت خدمات را نتیجه آن دانست و اقتصاد دیجیتال را عامل تحولات بزرگ در عرصه‌های مختلف اقتصادی و بستر افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها عنوان کرد.

وی در ارتباط با سهم اقتصاد دیجیتال در GDP ایران، از پتانسیل بالای این صنعت برای رشد و توسعه خبر داد و افزود: با وجود اینکه اقتصاد دیجیتال در ایران سهمی هشت درصدی دارد، اما حضور بازیگرانی همچون اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های نوپا در کنار توسعه زیرساخت‌های مخابراتی اینترنتی و تدوین سیاست‌های مناسب می‌تواند این سهم را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

اسدی با ذکر این نکته که اقتصاد دیجیتال یک انتخاب نبوده، بلکه یک ضرورت است، از اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، هم‌افزایی بخش‌های خصوصی و دولتی و تقویت نقش‌آفرینی پارک‌های علم و فناوری گفت و تاکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آماده بسترسازی برای حضور علاقه‌مندان برای ایجاد اقتصاد دیجیتال پایدار و پویا بوده و امیدواریم شاهد برنامه‌های متعددی از این دست در آینده نزدیک باشیم.

گفتنی است این رویداد با هدف شبکه‌سازی و تحلیل و بررسی نقش ICT در توسعه اقتصاد دیجیتال و تأثیر آن بر رشد و تعالی شرکت‌ها و صنایع با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول برگزار شد.

کد خبر 795730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.