از ماجرای به سرقت رفتن کابل‌های برق تا لو رفتن جاساز تریاک در خودروی سواری

ماجرای به سرقت رفتن کابل‌های برق اصفهان، قاچاق ۳۳ هزار و ۱۷۴ بسته تنباکو خارجی، ثبت ۱۴ فقره سرقت در پرونده یک سارق، کشف تریاک از خودروی سواری و اجرای طرح امنیت محله محور در اصفهان را در بسته خبری انتظامی ایمنا می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری انتظامی امروز به سراغ اقدامات پلیس برای به دام انداختن خاطیان، قاچاقچیان، ساماندهی معتادان متجاهر و ارتقای امنیت اجتماعی استان اصفهان رفتیم که اخبار آن را تحت عنوان انهدام باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان، کشف ۲۰ میلیارد تنباکوی قاچاق، دستگیری سارقی با ۱۴ فقره سرقت در شاهین شهر، کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک از یک خودروی سواری و کشف ۹ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه با اجرای ۴۸ ساعته طرح امنیت محله محور در اصفهان، می‌خوانید.

انهدام باند سرقت سیم و کابل برق در اصفهان

حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم برق در شهر اصفهان، موضوع به صورت ویژه برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی میدانی صحنه‌های وقوع جرم و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در محل‌ها و بهره‌گیری از اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت چهار سارق که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آوردند و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: متهمان در تحقیقات کارآگاهان به پنج فقره سرقت از شبکه‌های برق شهری و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اقرار کردند که مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

ترکیان با اشاره به اینکه ارزش اموال به سرقت رفته توسط سارقان بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با تکمیل شدن تحقیقات هر پنج متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

از ماجرای به سرقت رفتن کابل‌های برق تا لو رفتن جاساز تریاک در خودروی سواری

کشف ۲۰ میلیارد تنباکوی قاچاق

سردار محمدرضا هاشمی فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، از نگهداری تنباکوی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این انبار اعزام و در بازرسی صورت گرفته از محل موفق شدند ۳۳ هزار و ۱۷۴ بسته تنباکو خارجی قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

دستگیری سارقی با ۱۴ فقره سرقت در شاهین شهر

هادی کیان مهر، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ ویلاها و منازل خالی از سکنه در حومه شهرستان شاهین شهر، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات دقیق، سارقی سابقه دار را به همراه فرد مالخر که اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کرد شناسایی و هر دو متهم را پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر بیان داشت: سارق دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت اعتراف کرد، بخشی از اموال مسروقه کشف و به مالباختگان استرداد و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

از ماجرای به سرقت رفتن کابل‌های برق تا لو رفتن جاساز تریاک در خودروی سواری

کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک از یک خودروی سواری

مهرداد فراشی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی تخصصی از این خودرو پرداختند که در بازرسی انجام شده، ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این رابطه یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کشف ۹ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه با اجرای ۴۸ ساعته طرح امنیت محله محور در اصفهان

حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور با هدف دستگیری متهمان متواری و کشف وسایل نقلیه مسروقه در ۴۸ ساعت گذشته در سطح حوزه استحفاظی شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۹ متهم متواری شناسایی و در چند عملیات منسجم و هماهنگ دستگیر و در ادامه این طرح نیز هفت دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این طرح پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 795566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.