خلأ قانونی در حوزه ریلی وجود دارد

مدیرعامل راه آهن بر مستندسازی حوادث ریلی، آموزش‌ مستمر نیروهای سیر و حرکت و همچنین رعایت مقررات و قوانین با هدف کاهش سوانح ریلی تاکید کرد و گفت: خلأ قانونی در بعضی موارد حوزه ریلی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سومین جلسه کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در سال جاری، به ریاست جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه آهن و با حضور معاونین مدیرعامل، اعضای کمیسیون عالی سوانح، مدیران ستادی مرتبط و مدیران مناطق به صورت برخط برگزار شد.

جبارعلی ذاکری در ابتدای این جلسه، شهادت سیدالشهدای مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و یاران وی و نیز شهادت دو نفر از همکاران راه آهن در سانحه هرمزگان را تسلیت گفت و اظهار کرد: مدیران به موضوع عملیات سیر و حرکت توجه ویژه داشته باشند و هرگونه کم توجهی و یا رعایت نکردن قوانین را گوشزد کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که در کاهش سوانح بسیار مؤثر است، آموزش‌های مستمر نیروهای سیر و حرکت و برگزاری آزمون پس از آن است همچنین مستندسازی اتفاقات و حوادث ریلی و استفاده از آن به عنوان درس آموخته‌های سوانح برای کارکنان سیر و حرکت باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود خلأ قانونی در بعضی موارد حوزه ریلی گفت: برای ایستگاه‌هایی که احتمال خطا و سانحه در آن بالا است، الزاماتی تدوین شود و در بعضی مواقع کوتاهی در نظارت و عملکرد موجب وقوع سانحه می‌شود؛ بنابراین لازم است با نظارت مستمر بر امور، از وقوع حوادث جلوگیری کرد.

احیای آموزش‌های حین کار، به‌کارگیری کارکنان باتجربه در ایستگاه‌های مهم و احیای جایگاه کمیسیون‌های پیشگیری از سوانح مناطق، از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل راه آهن بر آن تاکید کرد.

کد خبر 795537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.