آدم‌ربایی شرکت‌های هرمی در قم و تهران / بازداشت ۷ لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضا

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۰۰ نفر از اعضای تیم شرکت‌های هرمی دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سعید راستی اظهار کرد: حاصل چند عملیات بین استان تهران و قم، دستگیری هفت لیدر اصلی و ۱۰۰ نفر از اعضای یک شرکت هرمی شد که در سراسر کشور فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در روزهای گذشته، پلیس قم گزارشی مبنی بر آدم ربایی یک پسر جوان دریافت کرد که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد پسر این خانواده به دنبال پیدا کردن کار به تهران آمده و چند روزی از او خبری به دست خانواده نرسیده است.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: بر همین اساس پرونده‌ای در استان قم تشکیل و سحرگاه امروز با بررسی‌های بیشتر مشخص شد یک شرکت هرمی از طریق آگهی دادن در سایت‌های شیپور و دیوار به بهانه استخدام در شرکت‌های مختلف از افراد پول دریافت کرده است.

راستی ادامه داد: سپس از این افراد برای مصاحبه و گزینش به تهران دعوت می‌کردند و پس از قرار گذاشتن در یک پارک یا بوستان، فرد را به مخفیگاه خود می‌بردند و از خروج آنها از خوابگاه جلوگیری می‌کردند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم حدود ۱۰۰ نفر فریب این افراد را خورده‌اند و با وعده استخدام مبالغ مختلفی از ۳۵ تا ۲۰۰ میلیون به آنها پرداخت کرده‌اند، این افراد در مخفیگاه‌ها زندانی بودند و حتی تلفن همراه نیز نداشتند و حتی عده‌ای که قصد خروج داشتند را نیز به گروگان گرفته بودند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: هفت نفر لیدر اصلی این شرکت هرمی دستگیر شده و به نظر می‌رسد مبالغ بالایی نیز اخاذی کرده‌اند؛ انتظار می‌رود خانواده‌ها فریب تبلیغات این شرکت‌ها در فضای مجازی را نخورند و اجازه ندهند فرزندان آنها با این افراد تعامل کنند.

کد خبر 795530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.