اجرای الگوی «مدرسه تراز» در ۵۰ درصد مدارس خاص کشور

معاون آموزش‌متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: الگوی «مدرسه تراز» امسال در ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم از نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی کاظمی عصر امروز _دوشنبه نهم مهر_ در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و رؤسای نواحی و مناطق استان قزوین با تسلیت به مناسبت شهادت سید مقاومت اظهار کرد: باید با جهاد تبیین و معرفی هر چه بهتر شخصیت سید حسن نصرالله و ایجاد خروش در نسل نوجوان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد کنیم.

وی اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس را یادآور شد و افزود: مهرماه سال ۱۴۰۳ با همت همه همکاران با کمترین چالش آغاز شد و امیدواریم سال تحصیلی جدید، سالی موفق و پویا برای همه دانش‌آموزان باشد. کار آموزش و پرورش لزوم فقط آموزش دانش‌آموزان نیست، بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد به آن تمرکز و پرداخته شود.

ارکان نظام آموزشی به درک مشترکی از تحول برسند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب معلم و نیروی انسانی در سال گذشته و جاری خاطرنشان کرد: بنابراین با برنامه‌ریزی انجام‌شده خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.

کاظمی اضافه کرد: جریان تعلیم و تربیت با آغاز مهر شروع می‌شود، اما حرکت اصلی پس از بازگشایی مدارس رقم می‌خورد، بنابراین اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود.

وی ادامه داد: تحول امری تدریجی است و نیازمند آن است که همه ارکان آموزش و پرورش از مسؤولان گرفته تا کادر اجرایی، مدیران و معلمان مدارس به عنوان بازوان اصلی تحول‌آفرینی به یک درک مشترک در امر تحول برسند.

لزوم ایجاد محیط‌های آموزشی متنوع برای تربیت چندساحتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم عزم ملی برای ایجاد تحول آموزشی گفت: برای تحقق تحول در نظام آموزش و پرورش باید یک عزم ملی در مدارس ایجاد کنیم که نیازمند برنامه‌ریزی است و راهکار این امر در نقشه راه سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.

کاظمی افزود: یکی از برنامه‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش الگوی «مدرسه تراز» است و این الگو امسال در ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص از جمله نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: باید این الگو به شکل جدی در مدارس اجرا شود و برای اجرای بهینه آن نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان داریم. در این راستا باید مدیران با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چندساحتی در مدارس محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری باید با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند تا موجب شکوفاسازی استعدادها شود. از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها است که باید روی این مراکز آموزشی تمرکز شود.

کاظمی اضافه کرد: همچنین ضرورت دارد مسؤولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته باشند تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.

کد خبر 795524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.