توانمندسازی و ارتقای سلامت سالمندان، گامی به سوی بهبود سلامت عمومی جامعه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سلامت سالمندان موضوعی بسیار مهم و حیاتی است، با انجام برخی برنامه‌ها می‌توان به حفظ سلامت و کیفیت زندگی سالمندان و بهبود سلامت عمومی جامعه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی زنگنه ضمن گرامیداشت هفته سلامت سالمندان اظهار کرد: سالمندی یک فرصت است که با رعایت اصول بهداشتی و انجام خود مراقبتی و دریافت آموزش‌های مناسب در این زمینه می‌توان با سلامت این دوره از زندگی را طی کرد.

وی ادامه داد: دوران سالمندی دست کم یک سوم تا یک چهارم از دوران زندگانی ما را به خود اختصاص می‌دهد، این دوران باید به عنوان تجربه‌ای مثبت در زندگانی تک تک ما وجود داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه سلامت سالمندان موضوعی بسیار مهم و حیاتی است و با انجام برخی برنامه‌ها می‌توان به حفظ سلامت و کیفیت زندگی سالمندان و بهبود سلامت عمومی جامعه پرداخت، افزود: زندگی طولانی‌تر همراه با سلامت، مشارکت و امنیت و نیز همراه با افزایش کیفیت زندگی در این دوران باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه شعار امسال "سالمندی فعال، فردایی برای همه" نام‌گذاری شده است گفت: هفتم تا سیزدهم مهر هفته سلامت سالمندان نام‌گذاری شده و فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌هایی است که برای سالمندان در حوزه بهداشت داریم.

زنگنه تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به مراقبت‌های ادغام یافته یعنی مجموعه‌ای از مراقبت‌ها که به صورت رایگان برای جامعه سالمند در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود اشاره کرد که از جمله اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون و مشاوره‌های تغذیه‌ای و بهداشت روان و ارائه مکمل‌های لازم در دوران سالمندی مثل کلسیم و ویتامین دی است.

وی با اشاره به روزشمار هفته سلامت سالمندان خاطرنشان کرد: روز شنبه هفتم مهر با عنوان حمایت سالمندان از جوانی جمعیت، یکشنبه هشتم مهر، رسانه و فرهنگ‌سازی تکریم سالمندی، دوشنبه نهم مهر، مشارکت سالمندان در خانواده و جامعه، سه‌شنبه دهم مهر تکریم سالمندان در دستگاه‌های اجرایی، چهارشنبه یازدهم مهر آموزش و توانمندسازی سالمندان، پنجشنبه دوازدهم مهر، حمایت‌های اجتماعی، رفاهی سالمندان و جمعه سیزدهم مهر دسترسی عادلانه سالمندان به محیط‌های مناسب‌سازی شده نام‌گذاری شده است.

کد خبر 795512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.