پاسگاه‌های اصفهان نیازمند بازسازی و نوسازی است

معاون مهندسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بسیاری از پاسگاه‌ها و ایستگاه‌های بازرسی به‌ علت قدمت بالای ۴۰ سال نیاز به بازسازی دارد که این امر نیازمند حمایت بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد تقیان امروز _دوشنبه نهم مهر_ در جلسه هماهنگی گرامی‌داشت هفته فراجا که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وزیر کشور در سال گذشته راهبردهای دوازده‌گانه‌ای را برای فراجا ابلاغ کرده است، این راهبردها بر تقویت زیرساخت‌های امنیتی و بهبود وضعیت املاک انتظامی تأکید دارد و قرار بود هر سه ماه یک‌بار جلسه‌های مربوطه برگزار شود، اما تاکنون به‌طور کامل اجرا نشده است.

وی با اشاره به وضعیت املاک نیروی انتظامی در سطح استان اصفهان افزود: بیشتر کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قدمتی بیش از ۴۰ سال داشته و به‌دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

معاون مهندسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به مشکلات املاک و اماکن انتظامی در استان تصریح کرد: بعضی ساختمان‌ها همچنان بدون سند مشخصی در حال بهره‌برداری است، حدود ۴۷۷ ملک در اختیار داریم که ۱۴۹ ملک واگذار شده و ۱۴ ملک دارای اختلاف است، همچنین بیش از ۱۵۰ ساختمان فرسوده در سطح استان داریم که بازسازی آنها ضروری است.

تقیان عنوان کرد: با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیروهای مسلح از ممنوعیت دریافت زمین مستثنی شده‌اند و باید از زمین‌های دولتی به این ارگان‌ها اختصاص داده شود، با این حال تاکنون یک متر زمین به ما اختصاص نیافته است.

وی با تاکید بر بازسازی و بهسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خاطرنشان کرد: کلانتری ۱۶ تخت فولاد و کلانتری ۲۶ زینبیه در شرایطی نامناسب و فرسوده قرار دارد، همچنین بسیاری از پاسگاه‌ها و ایستگاه‌های بازرسی به‌علت قدمت بالای ۴۰ سال نیاز به بازسازی دارد که این امر نیازمند حمایت بیشتر است.

معاون مهندسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ما نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و استانداری اصفهان برای رفع مشکلات املاک و اماکن انتظامی استان داریم، امیدواریم که با همکاری و همراهی مسئولان، این مشکلات به زودی رفع شود.

کد خبر 795390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.