آمادگی داوطلبان هلال احمر برای کمک‌رسانی به لبنان

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تاکید بر توجه به پدافند غیرعامل و تقویت این حوزه گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند که بزودی ساماندهی این نیروها نیز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال احمر با بیان ویژگی‌های بی بدیل شخصیتی سیدحسن نصرالله و عرض تسلیت درپی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: پدافند غیرعامل اصلی مهم است و باید پیگیری شود. پدافند غیرعامل باید سرلوحه امور جمعیت قرار گیرد و آموزش ها در این حوزه اهمیت دارد.

وی افزود: هلال احمر در این عرصه به صورت فعال ورود کرده است، اما نباید لحظه‌ای درنگ کرد. آموزش ها باید به صورت یکپارچه باشد و باید از اقدامات جزیره‌ای در حوزه پدافند غیرعامل پرهیز کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ارزیابی و شناسایی تهدیدات بسیار مهم است. در همین راستا نقشه خطرپذیری شهر تهران و تمام استان‌ها برای تمامی تهدیدها باید شکل گیرد تا بتوان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری از آن استفاده کرد. ضرورت دارد تا مسائل جدید نیز در نقشه خطرپذیری گنجانده شوند، پشتیبانی روحی و روانی در تهدیدات و حوادث اهمیت دارد و مقوله آگاهی در حوزه پدافند غیرعامل و پیشگیری از حوادث باید مورد توجه قرار گیرد.

کولیوند تصریح کرد: آمادگی نیروهای هلال احمر نیز به صورت جدی دنبال می‌شود. بر همین اساس سازمان امداد و نجات موظف شده تا تیم‌های واکنش سریع خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهد. در شرایطی قرار داریم که در داخل و خارج از کشور با چالش های متعددی مواجه هستیم و باید برای پاسخگویی به نیازها و حوادث آماده باشیم.

وی با اشاره به نقش این جمعیت در عرصه‌های بشردوستانه و کمک به کاهش آلام مردم جنگ زده، گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده اند که بزودی ساماندهی این نیروها نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 795120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.