تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با ۵ شهر مقاومت روی میز شهرداری اصفهان است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: نقش شهرهای خواهرخوانده در دیپلماسی یک مزیت محسوب می‌شود؛ در این راستا شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه خواهرخواندگی ۵ شهر را روی میز خود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بررسی لایحه خواهرخواندگی اصفهان و حلب اظهار کرد : باید اطلاعات را نسبت به شهر حلب دقیق‌تر کنیم؛ در این راستا باید گفت حلب دومین شهر سوریه محسوب می شود که دارای قدمتی ۱۲ هزار ساله و جمعیتی نزدیک به شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه سالی که اصفهان به‌عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» شناخته شده بود، حلب نیز برای غرب خاورمیانه چنین عنوانی را دارا شد، افزود: در ابعاد ورزشی و گردشگری نیز ظرفیت بالایی میان دو شهر وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: چندی پیش میزبان شهردار حلب در حاشیه نمایشگاه مدیریت شهری بودیم، برای ارتباطات بیشتر و تبادل ظرفیت‌ها در حوزه خدمات شهری، بازیافت، نظافت و پسماند استقبال کرد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه یکی از رویکردهای ما خواهرخواندگی با شهرهای مقاومت همچون یمن، حلب، کربلا و نجف بوده است، گفت: نقش شهرهای خواهرخوانده در دیپلماسی یک مزیت محسوب می‌شود؛ در این راستا شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه خواهرخواندگی ۵ شهر را روی میز خود دارد.

وی ادامه داد: در گذشته تعامل و ارتباط میان خواهرخوانده ها بر محور فعالیت‌های فرهنگی بود، اما اکنون شهرها محور را بر فعالیت های اقتصادی و گردشگری می‌دانند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: از شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست می‌کنم یکی از جلسات کمیسیون تلفیق را به حوزه بین‌المللی اختصاص دهند تا دستاوردها در این بخش را ارایه دهیم.

معرک‌نژاد ادامه داد : یکی از اتفاقاتی که در این دوره رقم زدیم، برگزاری وبینارهای حوزه تخصصی بوده است که تعامل با کمترین هزینه شکل می‌گیرد.

وی گفت: ارمنستان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند روی میز قرار دارد.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با ۵ شهر مقاومت روی میز شهرداری اصفهان است

اصفهانی‌ها با معرفی‌نامه از تسهیلات شهرهای خواهر خوانده بهره‌مند شوند

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با همفکری از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده برای تبادل موضوعات تخصصی بهره ببریم، اظهار کر: درخواست می‌کنم فرایندی پیش‌بینی شود تا برای مثال یک اصفهانی بتواند با معرفی‌نامه از تسهیلات شهرهای خواهرخوانده بهره ببرد؛ البته این موضوع برای شهروندان شهرهای خواهر خوانده در اصفهان نیز اجرایی شود، به‌طور قطع در جذب توریست تاثیرگذار است.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با ۵ شهر مقاومت روی میز شهرداری اصفهان است

اتحادیه شهرهای خواهرخوانده تشکیل شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد : ضرورت دارد که با ۱۵ خواهرخوانده شهر اصفهان صله رحم انجام شود و مجموعه‌ها با هم ارتباط داشته باشند.

وی پیشنهاد داد همچون آنچه در گذشته داشتیم، اتحادیه شهرهای خواهرخوانده تشکیل شود.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با ۵ شهر مقاومت روی میز شهرداری اصفهان است

برقراری هفته های فرهنگی شهرهای خواهر خوانده

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با گلایه از اینکه آن طور که باید، بهره برداری از خواهرخوانده ها نکردیم، اظهار کرد: فقط به نام‌گذاری نام شهرها روی معابر و خیابان‌های دو شهر خواهرخوانده اکتفا شده است.

وی تصریح کرد : سوال من این است که نتیجه و بهره‌برداری از این شهرهای خواهرخوانده چه بوده و چقدر در پویایی اقتصادی شهر نقش داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود : افزایش فروش صنایع دستی، برقراری خطوط هوایی میان اصفهان و شهرهای خواهر خوانده و دیگر موارد باید از تاثیرات خواهر خواندگی در شهر ما باشد.

فلاح گفت: در گذشته هفته های فرهنگی شهرهای خواهرخوانده را داشتیم که خوب بود، باید بار دیگر برقرار شود.

کد خبر 795092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.