انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۵۲۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمید حبیبی‌نیا امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ تیم بازرسی در سطح شهرستان بوشهر به‌صورت مستمر از مراکز اقامتی، پایانه‌های مسافربری، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی و نظارت دارند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۵۲۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۳۶۸ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته است، ۲۷۲ واحد صنفی نیز به دلیل رعایت نکردن استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۵۱ واحد تعطیل شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ کارشناس بهداشت محیط در مراکز تابعه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به ارائه خدمت و نظارت‌های بهداشتی مشغول هستند.

حبیبی‌نیا با اشاره به معدوم‌سازی بیش از ۱۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در سال جاری، تصریح کرد: امسال ۱۱ هزار و ۳۴۰ مورد کلرسنجی از آب، ۱۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی از سطح عرضه، ۳۴۸ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، بیش از ۱۵ هزار سنجش دما و بررسی آلودگی سطوح و کیفیت روغن مصرفی با استفاده از تجهیزات پرتابل انجام شده است.

وی اضافه کرد: با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر وجود پشه آئدس در بعضی از استان‌ها، بازرسان بهداشت با احتمال تکثیر و انتشار پشه آئدس به صورت مستمر از مراکز تهیه و توزیع بازدید و آموزش‌های لازم به کارکنان ارائه داده می‌شود.

کد خبر 795068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.