تسلط مردم کشورهای مختلف به زبان انگلیسی چگونه است + نمودار

داده‌های به‌دست‌آمده از شاخص مهارت انگلیسی EF حاکی از آن است که هلند با میانگین نمره 647، بالاترین مهارت انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم و غیربومی در سطح جهان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، داده‌های به‌دست‌آمده از شاخص مهارت انگلیسی EF (English Proficincy Index) به‌عنوان معیار سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی بزرگسال در کشورهای مختلف جهان با بررسی نتایج آزمون ۲.۲ میلیون بزرگسال در ۱۱۳ کشور، برترین مناطق مسلط به انگلیسی به‌عنوان زبان دوم را در سال ۲۰۲۴ ارائه داد.

کشورهایی همچون بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند که انگلیسی در آن‌ها زبان اصلی بومی محسوب می‌شود، در این رتبه‌بندی گنجانده نشده‌اند و رتبه‌ها با میانگین نمره هر کشور در آزمون استاندارد انگلیسی EF SET تعیین شده است.

تسلط مردم کشورهای مختلف به زبان انگلیسی چگونه است + نمودار

مهارت زبان انگلیسی در این گروه‌ها با نمرات زیر اندازه‌گیری می‌شود:

مهارت بسیار بالا: بیش از ۶۰۰

مهارت بالا: ۵۵۰ تا ۵۹۹

مهارت متوسط: ۵۰۰ تا ۵۴۹

مهارت کم: ۴۵۰ تا ۴۹۹

مهارت بسیار کم: کمتر از ۴۵۰

بر اساس داده‌ها، هلند با میانگین نمره ۶۴۷ بالاترین مهارت انگلیسی را به‌عنوان زبان غیر بومی دارد. یازده کشور دیگر نیز با میانگین نمرات آزمون بالاتر از ۶۰۰ در رده «تسلط بسیار بالا» قرار دارند. سنگاپور و آفریقای جنوبی تنها کشورهای غیر اروپایی در ۱۰ کشور برتر این لیست هستند.

تسلط مردم کشورهای مختلف به زبان انگلیسی چگونه است + نمودار

کشورهای غیرانگلیسی‌زبان جهان با رتبه مهارت بسیار بالا

هلند ۶۴۷

سنگاپور ۶۳۱

اتریش ۶۱۶

دانمارک ۶۱۵

نروژ ۶۱۴

سوئد ۶۰۹

بلژیک ۶۰۸

پرتغال ۶۰۷

آفریقای جنوبی ۶۰۵

آلمان ۶۰۴

کرواسی ۶۰۳

یونان ۶۰۲

کشورهای غیرانگلیسی‌زبان جهان با رتبه مهارت بالا

لهستان ۵۹۸

فنلاند ۵۹۷

رومانی ۵۹۶

بلغارستان ۵۸۹

مجارستان ۵۸۸

اسلواکی ۵۸۷

کنیا ۵۸۴

فیلیپین ۵۶۸

لیتوانی ۵۷۶

لوکزامبورگ ۵۷۵

استونی ۵۷۰

صربستان ۵۶۹

مالزی ۵۶۸

تسلط مردم کشورهای مختلف به زبان انگلیسی چگونه است + نمودار

از نظر منطقه‌ای، از سال ۲۰۱۱ تاکنون اروپا با بیش از ۵۰ امتیاز، بیشترین میزان بهبود زبان انگلیسی را داشته است و پس از آن آمریکای لاتین با بیش از ۴۲ و خاورمیانه با بیش از ۳۶ امتیاز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

با این حال در مقیاس جهانی، مهارت انگلیسی در بین افراد ۱۸ تا ۲۰ ساله در حال کاهش است. این گروه در سال ۲۰۱۵ به‌طور متوسط ۵۳۷ امتیاز (تسلط متوسط) را به دست آورد، اما در سال ۲۰۲۳ میانگین امتیاز برای این گروه به ۴۴۸ امتیاز یا مهارت بسیار پایین کاهش داشت. با این وجود هیچ کاهش قابل‌توجهی در گروه‌های سنی بالاتر مشاهده نشده است.

کد خبر 795057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.