بالاترین آمار مرگ و میر در البرز به مشکلات قلبی مربوط می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: ۴۲ درصد از کل مرگ‌ها در البرز مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و اولین علت مرگ در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، شهرام صیادی ظهر امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی قلب اظهار کرد: مراقبت از قلب حیاتی‌ترین اقدام است و بر اساس گزارش فدراسیون جهانی قلب، سالانه ۲۰.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ درصد از کل مرگ و میر در جهان است.

وی افزود: ۴۲ درصد از کل مرگ‌ها در البرز مربوط به بیماری های قلبی و عروقی و اولین علت مرگ در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: فشار‬ خون، کلسترول و قند خون بالا، فشارهای روانی، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و سن در ابتلا به بیماری‌‏های قلبی عروقی موثر‬ است.

صیادی با اشاره به روز جهانی قلب با شعار مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی، تاکید کرد: فرصتی است تا هر ساله در این روز آگاهی عمومی در خصوص سلامت قلب افزایش پیدا کند و افراد، جوامع و دولت‌ها برای اقدام علیه بیماری های قلبی عروقی تشویق شوند.

وی تاکید کرد: تمام خدمات آموزش، پیشگیری و سنجش علایم خطر بیماری‌های قلب و عروقی برای تمام گروه‌های سنی در مراکز و خانه بهداشت رایگان انجام می‌شود و کافی است افراد به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنند و طور مستمر از این جهت معاینه شوند.

کد خبر 795021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.