حادثه معدن طبس را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم

وزیر کار گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مسئول حوادث ناشی از کار با تغییر سیاست‌ها از انجمن‌های کارفرمایی، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های کارگری و همه عدالت‌خواهان درخواست می‌کنیم که این حادثه تلخ را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدی میدری پیامی را به یاد شهدای معدن طبس و به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد.

وی نوشت: هفتم شهدای معدن طبس هم فرا رسید. حادثه معدن طبس آن‌قدر بزرگ و دلخراش است که باید به این بازی‌ها پایان دهیم.

میدری افزود: «مقصر کیست؟» همه مقصریم و همه باید برای تغییر تلاش کنیم. داغ از دست‌دادن ۵۱ انسان زحمت‌کش که برای نان حلال جان خود را از دست دادند. داغ همسری که خبر تولد فرزندش را با مرگ شوهرش در یک روز شنید آرامش را بر همه ما حرام کرده است. باید سیاست‌ها و فرایندها را تغییر دهیم.

وی ادامه‌داد: برای تحقق این هدف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌عنوان مسئول حوادث ناشی از کار، از انجمن‌های کارفرمایی، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های کارگری و همه عدالت‌خواهان درخواست می‌کنیم که این حادثه تلخ را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است؛ حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که دو بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و بر اساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدن‌کاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدن‌کاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهر ادامه پیدا کرد و در مجموع پیکرهای ۴۹ جان‌باخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که یکی از مصدومان پس از مرگ مغزی با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شد و شمار جان‌باختگان به ۵۰ نفر رسید.

کد خبر 794973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.