رونمایی شهر آلمانی از ساختمان اداری بازیافتی

مونیخ آلمان از یک ساختمان جدید اداری به نام موناکو رونمایی کرده است که از دو بخش کار و بازی به‌طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و روکش آن از جنس پلاستیکی بازیافتی است. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محله صنعتی قدیم ورکس‌ویرتال Werksviertel مونیخ که با تغییر کاربری به‌عنوان یک کانون فرهنگی شناخته شده بود، از سال ۲۰۱۶ به یک منطقه کاری و تفریحی پویا تبدیل شده است. این محله در جدیدترین تحولات خود میزبان یک ساختمان اداری رنگارنگ موسوم به «موناکو»، با روکش پلاستیکی متشکل از مواد بازیافتی و اشکال متمایز شده است و محیط اداری متعادلی از کار و بازی ارائه می‌دهد.

ساختمان موناکو از دو بخش مجزا تشکیل شده که منعکس‌کننده ویژگی‌های کاربری ترکیبی این منطقه است. بخش «کار» یک بلوک مکعبی پوشانده‌شده از آجرهای «کلینکر» احیاشده از تخریب‌های منطقه‌ای است که به سبک تکه‌تکه‌ای برای برجسته کردن ریشه‌های متنوع آن ارائه شده و مکمل آن، بخش «بازی» در امتداد انتهای شمالی بلوک کار است که با شینگل‌های رنگارنگ پوشانده شده است. ۷۰ درصد این روکش توسط یک تولیدکننده مستقر در آمستردام تأمین شده است که از زباله‌های پلاستیکی این مصالح را تولید می‌کند. شینگل نوعی پوشش بام است که با لایه فایبرگلاس برای افزایش مقاومت تولید می‌شود و با دانه‌های معدنی با رنگهای متنوع پوشانده شده است. این محصول برای سقف‌های شیبدار و پوشش دیوارهای عمودی کاربرد دارد.

رونمایی شهر آلمانی از ساختمان اداری بازیافتی

هدف از پروژه حاضر بررسی کاربردهای بالقوه مواد بازیافتی در بازار اداری مونیخ و در عین حال رسیدگی به تقاضاهای در حال تغییر فضاهای کاری مدرن در کشور است. ساختمان یادشده به‌گونه‌ای طراحی شده که از محیط‌های کاری سنتی و معاصر به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند و گزینه‌های پارتیشن‌بندی انعطاف‌پذیر و فضاهای چندمنظوره ارائه دهد. علاوه بر این، بخش کار آن یک محیط خنثی با طرح‌بندی‌های قابل انطباق قابل سفارشی‌سازی برای ساکنان دارد، اما بخش بازی، مناطق مختلف اشتراکی از جمله تراس‌ها و بام‌باغ را معرفی می‌کند که فضاهایی را برای تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های خلاقانه ارائه می‌دهد.

طراحی این ساختمان یک رویکرد جدید برای طراحی دفاتر اداری است که روندهای گسترده‌تر به‌سمت انعطاف‌پذیری، پایداری و رفاه کارکنان را منعکس می‌کند، به‌ویژه که در سال‌های پس از همه‌گیری کووید -۱۹، افزایش آزادی، انعطاف‌پذیری و سرگرمی در محل کار در حال افزایش است.

رونمایی شهر آلمانی از ساختمان اداری بازیافتی

کد خبر 794938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.