جشنواره فیلم کودک و نوجوان حیات فرهنگی شهر اصفهان را نمایان می‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلان‌شهر به‌عنوان شهری که میراث یک تمدن فرهنگی است، نیازمند رویدادهایی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است تا حیات فرهنگی شهر را نمایان سازد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهر اصفهان و جایگاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: در پارادایم‌های جدید که شهرها پساصنعتی و فرهنگی هستند، این رویدادها نمادی از محتوا و تجلی فرهنگی به شمار می‌آید.

وی افزود: اصفهان به‌عنوان شهری که میراث یک تمدن فرهنگی است، نیازمند چنین رویدادهایی است که حیات فرهنگی شهر را نمایان سازد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: حیات فرهنگی هر شهری به برگزاری رویدادها و برنامه‌های فرهنگی وابسته است و زنده و پویا بودن آن نیز از طریق این رویدادها به‌وضوح دیده می‌شود.

نباتی‌نژاد گفت: برگزاری این المپیاد فرهنگی، علاوه‌بر کشف استعدادها، برای نوجوانان افق‌گشایی و امیدآفرینی می‌کند و در نهایت خروجی مثبتی برای شهر به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این کلان‌شهر با توجه به خاطرات و تعلقات جمعی که مردم این شهر نسبت به آن دارند، نه‌تنها تجدید خاطره‌ای است، بلکه ارتقای جایگاه اصفهان در سطوح فرهنگی، هنری و گردشگری را نیز به نمایش می‌گذارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا برای رسیدن به موفقیت در این جشنواره‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در یک مدل اقتصادی پایدار، درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم به شهر وارد شده و تعادل میان تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد برقرار شود؛ به‌نحوی که هزینه‌ها بر دوش مردم شهر نیفتد و زمانی که این تعادل برقرار شود، می‌توانیم جشنواره را موفق و مؤثر بدانیم.

نباتی‌نژاد با اشاره به اهمیت ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره گفت: سال گذشته پیشنهاد دادم که موزه‌ای از دوره‌های مختلف جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در اصفهان برگزار شده است، به‌صورت دیجیتال یا واقعی در مجموعه پردیس هنر، بخش پلاتو و تئاتر کودکان و جوانان، مستقر شود.

وی افزود: اگر بتوانیم مدیریت دانش داشته باشیم که کارآفرینی و درآمدزایی را به‌گونه‌ای که پایداری جشنواره را تضمین کند، دنبال کنیم، می‌توانیم به موفقیت پایداری دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه مسئولان شهر و استان در قبال این جشنواره، حمایت و تأثیرگذاری بر اجرای آن است، همچنین مسئولان ملی نیز باید بدانند که این هزینه از جیب مردم اصفهان تأمین می‌شود و در عین حال، جشنواره به گستره ملی رسیده و اثرات آن در سطح ملی دیده می‌شود.

نباتی‌نژاد گفت: حمایت ملی از جشنواره و حضور افراد از سراسر کشور در این رویداد ضروری است، همچنین انتظار می‌رود بخشی از هزینه‌ها از اعتبارات ملی تأمین شده است و هر ساله اصفهان درگیر موضوع جابه‌جایی جشنواره نباشد.

وی ادامه داد: لازم است که ابتکارات محتوایی و نقش هنرمندان این کلان‌شهر نیز به رسمیت شناخته و سهم ویژه‌ای برای این شهر در تعیین داوران و برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران و مسئولان، خواستار حمایت بیشتر و مستمر از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان شد تا این رویداد به شکلی پایدار و تأثیرگذار در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود.

کد خبر 794801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.