افزایش نرخ شیر نباید بهانه افزایش نامتعارف قیمت لبنیات شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نباید افزایش نرخ شیر بهانه ای برای کارخانه های فرآوری و تولید لبنیات جهت افزایش نامتعارف قیمت محصولات شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نادرقلی ابراهیمی درباره ابلاغ قیمت جدید خرید شیر از دامداران اظهار کرد: یکی از مواردی که در سلامت جامعه اثر دارد استفاده از مواد لبنی مانند شیر می‌باشد و برای سلامت افراد یک جامعه بر مصرف لبنیات با تاکید بر شیر توصیه شده است.

وی افزود: قیمت ابلاغی خرید شیر از دامداران افزایش ۲۰ درصدی داشته است که پاسخگوی هزینه‌های تولید دامداران نیست اما از سوی دیگر نباید این افزایش قیمت بهانه ای برای کارخانه های فرآوری و تولید لبنیات جهت افزایش نامتعارف قیمت محصولات شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روز سه شنبه هفته گذشته در نشست با وزیر جهاد کشاورزی یکی از مباحث در خصوص محصولات لبنی بود، عنوان کرد: در همه دنیا این اصل وجود دارد که باید حداکثر یارانه را به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی پرداخت کنند و نهاده‌های مورد نیاز را با قیمت پایین به منظور کاهش هزینه تولید در اختیار آنها قرار می‌دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه با کاهش هزینه تولید دامداران، فروش شیر با حداقل افزایش قیمت صرفه اقتصادی دارد، تصریح کرد: باید بر کارخانه های فرآوری شیر و تولید محصولات لبنی نظارت لازم صورت بگیرد تا به بهانه افزایش قیمت شیر، نرخ لبنیات را به صورت نامتعارف افزایش ندهند.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظارتی دستگاه‌های نظارتی باید به قدری باشد که اجازه افزایش قیمت نامتعارف محصولات لبنی را ندهند و با متخلفین برخورد شود، افزود: با تعارف نمی‌توان کار را پیش برد زیرا سفره و درآمد مردم محدود است و نباید اجازه دهیم مصرف لبنیات کاهش پیدا کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به شدت باید با کارخانه‌های لبنی اتمام حجت شود تا هزینه های جانبی خود را به نحوی مدیریت کنند که قیمت محصول نهایی افزایش زیادی نداشته باشد.

کد خبر 794684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.