واکنش السودانی به شهادت سید حسن نصرالله

نخست وزیر عراق به شهادت دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داد و بیان کرد: در جنایتی جدید که تاکیدی بر عبور رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز است، سید حسن نصرالله در راه حق به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیری عراق به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داد و اعلام کرد: در جنایتی جدید که تاکیدی بر عبور رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز است، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در راه حق به شهادت رسید و راه شهیدانی را طی کرد که خود را نذر مبارزه با اشغالگران کردند.

وی افزود: این اقدام جنایت کارانه در هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی، نشان دهنده تمایل بی پروایانه با هدف گسترش درگیری به حساب همه ملت های منطقه و امنیت و ثبات آن است. مسائل بزرگ از جمله قضیه عادلانه فلسطین و مقابله لبنان با تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی، همه تاکیدی بر این مساله است که ملت ها در نهایت پیروز هستند.

السودانی ضمن هشدار اعلام کرد: بر مسئولیت سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ عضو دائم شورای امنیت و همه کشورهای دارای نفوذ در منطقه در بازدارندگی حملات و توقف کشتار جمعی و نژادی فلسطینیان از ده ها سال گذشته که رژیم صهیونیستی به صورت فجیع از اکتبر در حق ملت غزه مرتکب می شود و اخیراً گسترش یافته و شامل ملت لبنان شده و صدها نفر از غیرنظامیان را در ایامی اندک به شهادت رسانده، تاکید می کنیم.

وی ضمن تاکید بر موضع اصولی عراق در ایستادگی در کنار ملت فلسطین و لبنان، تاکید کرد: این موضع مبتنی بر مشروعیت بین المللی و اصول بشردوستانه و اخلاقی و حتمیت پیروزی ملت های پایبند به سرزمین و تمدن خود است.رحمت و رضوان برای حسن نصر الله و مجد و بزرگی برای همه شهدای لبنان و فلسطین و شهدای مواجهه حق با قدرت های متجاوز و گمراهی، باد.

کد خبر 794657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.