اسرائیل در حمله به بیروت از چه بمب‌هایی استفاده کرد؟

به گفته الجزیره اسرائیل در حمله به ضاحیه بیروت احتمالا از یک بمب آمریکایی و یا یک بمب ساخته اسرائیل استفاده کرده است، همچنین ممکن است ترکیبی از این دو بمب انفجار مهخیب بیروت را رقم زده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، الجزیره در گفت‌وگو با یک کارشناس مسائل نظامی به بررسی نوع بمب های مورد استفاده در حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شده است، پرداخت. در ادامه آنچه این کارشناس گفته آمده است:

ما اطلاعاتی از نیروی هوایی رژیم صهیونیستی داریم که گفته است از ۸۵ تن مواد منفجره استفاده کرده و هر بمب یک تن وزن داشته است. بنابراین این یک اطلاعات بسیار ارزشمند است.

اول از همه چیز باید گفت که این بمباران واقعاً نوعی زلزله در بیروت ایجاد کرده است. من با افراد زیادی در سرتاسر بیروت صحبت کردم و همه آنها این حمله را مانند اتفاقی در نزدیکی خانه شان احساس کردند که این در شهری مانند بیروت واقعاً ویرانگر است.

اما آنها از چه نوع بمبی استفاده کرده اند؟

ما دو انتخاب داریم که این میزان ویرانی را در پی دارد و یا ممکن است از ترکیبی از دو بمب زیر استفاده شده باشد.

یک احتمال بمب GBU-31 JDAM است که توسط آمریکایی ها ساخته شده و در زرادخانه اسرائیل وجود دارد، این یعنی آمریکا هزاران بمب را تحویل اسرائیل داده است که در غزه نیز علیه اهداف متعددی مورد استفاده قرار گرفته اند.

و دیگری بمب Spice 2000 است که توسط شرکت اسرائیلی Rafael ساخته شده است.

من فکر می کنم ترکیب این دو بمب می تواند اثری را که ما دیده ایم ایجاد کند، گودالی وسیع در حومه بیروت که در آن مکان، تمام ساختمان ها در داخل این گودال فرو ریختند. به همین دلیل است که کشف و بازیابی تمام اجساد داخل آن زمان بسیار زیادی طول می کشد.

کد خبر 794577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.