قهرمانی در جام حذفی ملاک ادامه همکاری با مورایس بود

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برای انتخاب سرمربی سپاهان در ابتدای فصل، به جای نتیجه فینال جام حذفی باید معیار فنی در نظر گرفته می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاهان چند فصلی است که ناکامی‌های بسیاری را تجربه می‌کند و این در شرایطی است که مدیران این باشگاه همواره بهترین امکانات را در اختیار کادر فنی و بازیکنان خود قرار داده‌اند و با قاطعیت می‌توان گفت سپاهان از جمله تیم‌هایی است که هیچ‌گاه مشکلات مدیریتی و زیرساختی به خود ندیده است، اما با وجود چنین شرایط ایده‌آلی طلایی‌پوشان چند فصل است که ناکامی‌های متعددی را تجربه می‌کنند و همین موضوع اعتراض هواداران و حتی پیشکسوتان این تیم را به همراه داشته است.

فصل گذشته نیز سپاهان با هدایت مورایس به‌رغم امکاناتی که در اختیار داشت ناکامی در لیگ برتر را تجربه کرد که جدایی وی از جمع طلایی‌پوشان را قوت بخشید، اما قهرمانی تیم مورایس در جام حذفی موجب ماندگاری وی در سپاهان شد.

اکنون در شرایطی که سپاهان با هدایت این سرمربی به کار خود در لیگ بیست‌وچهارم ادامه می‌دهد طلایی‌پوشان نتایج دور از انتظاری کسب کرده‌اند و نمونه بارز آن تساوی در شهرآورد اصفهان و باخت برابر تراکتور است که موجب شد هواداران این تیم خواهان جدایی مورایس از سپاهان باشند.

کادر فنی سپاهان بهانه‌گیر است

محمود یزدخواستی، کارشناس فوتبال درباره نتایج کسب شده توسط سپاهان طی هفته‌های اخیر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: به‌طور کلی نوع بازی و نتایج سپاهان قابل قبول نیست، چراکه از فوتبال این تیم به عنوان قطب اصلی یک جام انتظارات بیشتری از لحاظ فنی وجود دارد. فوتبالی که در حال حاضر سپاهان از خود ارائه می‌دهد مورد پذیرش کارشناسان فوتبال نیست، چراکه برنامه‌های تاکتیکی را از خود ارائه نمی‌دهد.

وی می‌افزاید: بهانه‌گیری‌هایی توسط کادر فنی سپاهان وجود دارد که قابل پذیرش نیست و لازم است که در مرحله نخست مدیران و کادر فنی سپاهان جلسه‌ای را با حضور کارشناسان تشکیل دهند تا مشکلات این تیم برطرف شود، هرچند نمی‌توان با توجه به شرایط طلایی‌پوشان در جدول تغییرات بزرگی را ایجاد کرد و باید فرصت داد سپاهان به شرایط آرمانی خود بازگردد.

قهرمانی در جام حذفی ملاک ادامه همکاری با مورایس بود

قهرمانی حذفی مورایس را حفظ کرد

کارشناس فوتبال درباره ماندن یا رفتن مورایس از سپاهان تصریح می‌کند: هواداران سپاهان همواره از تیم خود حمایت کرده‌اند، اما این حمایت باید در این بازه بیشتر باشد، چراکه سپاهان شرایط ایده‌آلی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: پاسخگوی انتقادات به انتخاب مورایس، مدیرعامل باشگاه است، چراکه وی در ابتدای فصل برای حفظ این سرمربی تلاش بسیاری کرد، واقعیت این است که سپاهان طی دو فصل گذشته فوتبال نوینی را از خود به نمایش نگذاشته است و قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی موجب ماندگاری مورایس در سپاهان شد.

چه انتظاری از مورایس وجود دارد؟

یزدخواستی درباره جدایی مورایس از سپاهان اضافه می‌کند: برای انتخاب سرمربی در ابتدای فصل، به جای نتیجه فینال جام حذفی باید ملاک‌های فنی در نظر گرفته می‌شد، در حال حاضر نیز تغییر یک سرمربی به آسانی‌ انجام نمی‌شود، هرچند لازم‌ است تحولی در سپاهان رخ دهد، اما ابتدا باید پیش‌تغییرها اعمال شود و پس از آن اگر ضرورت داشت، تغییرات کلی در دستور کار قرار بگیرد.

وی یادآور می‌شود: ابتدا باید جزئیات‌ مورد تحلیل فنی قرار بگیرد و مشخص شود چه انتظاراتی از سرمربی تیم وجود دارد و پس از آن دید آیا سرمربی می‌تواند نتایجی که مدنظر باشگاه است را کسب کند یا خیر.

قهرمانی در جام حذفی ملاک ادامه همکاری با مورایس بود

سپاهان هافبک طراح ندارد

کارشناس فوتبال درباره سبک بازی طلایی‌پوشان تصریح می‌کند: در حال حاضر از نظر ذهنی و تاکتیکی هماهنگی‌هایی میان بازیکنان و کادر فنی سپاهان ایجاد شده است و مهره‌هایی که در این تیم حضور دارند توسط مورایس انتخاب شده‌اند و مطابق با فلسفه ذهنی وی هستند. به همین دلیل در چنین شرایطی نباید تغییرات به صورت ناگهانی اعمال شود، البته نباید فراموش کرد سپاهان فوتبال مطلوب و تماشاگرپسند را از خود ارائه نمی‌دهد.

وی بیان می‌کند: در حال حاضر در سپاهان هافبک خلاق و طراح دیده نمی‌شود و فوتبالی که این تیم به‌ویژه در بازی با تراکتور از خود به نمایش گذاشت‌ یک فوتبال تاخیری و ساده بود که‌ تنها زمان بازی را تلف می‌کرد.

باشگاه تصمیم گیرنده نهایی است

کارشناس فوتبال درخصوص مخالفت آذربایجانی با جدایی مورایس در ابتدای فصل به رغم اصرار این سرمربی برای جدایی خاطرنشان می‌کند: هر سرمربی برای موفقیت خود در بالاترین سطح تلاش خواهد کرد و صحبت‌هایی که مورایس پیش از درباره جدایی از سپاهان مطرح کرد در اقتصاد فوتبال تعریف شده است.

وی عنوان می‌کند: در واقع هنگامی‌ که مربی قصد دارد آینده مسیر شغلی‌ خود را تعریف کند از فاکتورهای مختلف برای حفظ شأن و منزلت خود استفاده خواهد کرد، بنابراین تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب مربی، باشگاه است و از همین‌رو نمی‌توان گفت صحبت‌های مورایس در خصوص پیشنهادهایی که داشته دلیل ماندن یا رفتن وی است.

هرچه سریع‌تر باید تصمیم‌گیری شود

کارشناس فوتبال تصریح می‌کند: فوتبالی که در حال حاضر سپاهان از خود به نمایش می‌گذارد، فوتبال قابل قبولی نیست و برای اینکه شاگردان مورایس بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل‌ کنند، باید نمایشی فراتر از فوتبال ایران ارائه دهند، اما مسئله این است عملکرد کنونی سپاهان از فوتبال ایران‌ نیز پایین‌تر است.

وی ادامه می‌دهد: تعدادی از بازیکنان که‌ مورد پذیرش مورایس نیستند باید سریع تعیین تکلیف شوند، اما بارها اخبار جدایی آن‌ها به گوش می‌رسد و در نهایت باز هم در لیست این‌ تیم قرار می‌گیرند، بنابراین باید تصمیم‌گیری‌هایی که‌ برای ماندن یا رفتن بازیکنان اتخاذ می‌شود قطعیت‌ داشته باشد، چراکه در چنین وضعیتی بازیکن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهد و نمی‌تواند توانایی‌های خود را به طور کامل نشان دهد.

کارشناس فوتبال تاکید می‌کند: هر تصمیمی قرار است گرفته شود باید در سریع‌ترین زمان ممکن و به دور از سلیقه و احساسات شخصی باشد و مسائل فنی در نظر گرفته شود.

قهرمانی در جام حذفی ملاک ادامه همکاری با مورایس بود

کد خبر 794469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.