بروکسل میزبان مینی‌توربین‌های شهری برای تامین برق سبز

بروکسل نوعی توربین‌های بادی کوچک‌مقیاس را روی پشت‌بام‌ ساختمان‌های مرتفع در نظر گرفته است که هزینه پایینی را برای تولید برق سبز برای خانوارها به همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انقلاب انرژی سبز در سراسر اروپا در حال گسترش است که به‌طور عمده توسط پیشرفت‌های فناوری فراگیر پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی تامین می‌شود. با این حال، قابل توجه است که از بین این دو فناوری، تنها پنل‌های خورشیدی برای نصب در حومه شهر و مراکز شهرها مناسب و انعطاف‌پذیر تشخیص داده شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که به طور سنتی، کاربردتوربین‌های بادی صرفاً برای کارایی در مکان‌های فراساحلی دریایی یا بالای کوه‌ها در نظر گرفته شده است اما اگر بتوانید ظرفیت تولید برق را از طریق باد به قلب شهرها بیاورید چه؟ این دقیقاً همان چیزی است که بروکسل به لطف یک مدل توربین بادی کوچکتر طراحی‌شده توسط استارتاپ Renewind تصمیم گرفته است آن را امتحان کند.

درست مانند پنل های خورشیدی، مینی توربین بادی Renewind را می‌توان روی پشت بام ساختمان نصب کرد و شروع به تامین برق برای خانواده‌ها در سطح محلی اما پربازده کرد. این رویکرد می‌تواند یک تغییر رویکرد تامین انرژی به نفع شهرهایی باشد که آفتاب زیادی ندارند اما در معرض جریان هوای منظم هستند.

بروکسل میزبان مینی‌توربین‌های شهری برای تامین برق سبز

بازنگری منابع انرژی تجدیدپذیر برای منظر شهری

اولین توربین بادی Renewind روی سقف یک برج مسکونی در خیابان هلیپورت در ناحیه لاکن در بروکسل نصب شد و برای دولت منطقه‌ای پایتخت بلژیک تنها ۶ هزار یورو هزینه داشته است. اختراع Renewind برای استفاده حداکثری از شتاب باد در لبه سقف بام‌ها طراحی شده است؛ پدیده‌ای که می‌تواند بین یک تا ۳ مگاوات ساعت در سال برق تولید کند.

معاون شهرداری بروکسل برای آب‌وهوا در این رابطه گفت: «تکنولوژی توربین‌های بادی شهری احتمالاً به ما امکان می‌دهد در تمام فصول، با خروجی پایدار و قابل پیش‌بینی، برق تولید کنیم.»

اکنون برنامه توسعه این فناوری جدید و آزمایش آن در سراسر بلژیک در حال انجام است تا نوید تولید برق سبز را برای این کشور به همراه داشته باشد.

بروکسل میزبان مینی‌توربین‌های شهری برای تامین برق سبز

کد خبر 794369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.