پردیس‌های خانواده‌محور فرصتی برای افزایش ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی اصفهان است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: پردیس‌های خانواده‌محور ظرفیت جدیدی را به سرانه ورزش، تفریح، نشاط و گردشگری با محوریت خانواده در شهر اصفهان اضافه می‌کند.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پردیس‌ها اماکن باز شهری است که در میان فشردگی و تنیدگی ساختار فیزیکی شهرها، فضایی را برای رهایی از روزمرگی‌ها و کاهش بار روانی ناشی از آلودگی‌های سمعی و بصری فراهم و به ایجاد آرامش و سلامت روان شهروندان برای ادامه فعالیت‌های زندگی شهری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زندگی دیجیتالی امروز بیشتر افراد جامعه را درگیر کم‌تحرکی و زندگی‌های انفرادی کرده است، افزود: مدیریت ششم شهر به‌رغم تمام نیازهای مالی و شرایط بغرنج اقتصادی که شهرداری‌ها را با چالش اساسی مواجه کرده، در تلاش است تا به سهم خود برای داشتن شهری زنده و سرشار از زندگی در این مسیر گام بلندی بردارد، در این راستا اقدام به احداث «پردیس‌های خانواده محور» در مناطق پانزده‌گانه شهر کرده است تا شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را عینیت بخشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان سبد متنوعی را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون عمران شهری فراهم کرده که فراخوان‌های آن یکی پس از دیگری اعلان عمومی شد و اکنون شاهد عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این پروژه‌ها هستیم.

حیدری ادامه داد: امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه مشارکتی فاخر و ارزشمند در حوزه نشاط اجتماعی با نام «پردیس خانواده‌محور» در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان هستیم که پس از یک دهه فراز و نشیب‌های متمادی و پیگیری‌های مجدانه مدیریت منطقه، ظرفیت جدیدی به سرانه ورزش، تفریح، نشاط و گردشگری با محوریت خانواده در شهر اصفهان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: از بخش‌های مختلفی که در این پردیس احداث می‌شود، می‌توان به زمین‌های ورزشی از جمله زمین استاندارد فوتبال، تنیس، والیبال، گلف و بازی‌های خانوادگی و مسیرهای مختص دوچرخه‌سواری و بازی‌های طنابی متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در طرح توسعه این پروژه مشارکتی فاخر شهری و در فازهای بعدی، استخر و سایر ورزش‌های آبی نیز دیده شده است، گفت: در فضای ۵۰ هزار متر مربعی این مجموعه، در حال حاضر در ۲۰ هزار متر مربع آن مواردی که عنوان شد، احداث شده است و در ۳۰ هزار متر مربع دیگر نیز با توجه به نیازسنجی‌ها تلاش می‌کنیم مجموعه‌ای کامل را از هر نظر در اختیار شهروندان قرار دهیم.

حیدری اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در مدت یک‌سال به شیوه مشارکتی B.O.L.T با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حقیقی علاقه‌مند و توانمند قرارداد بسته شد که امیدواریم با توجه به سرعت عمل اجرایی این بخش، زودتر از موعد مقرر، این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 794347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.