اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سخنرانی قصاب برای صندلی‌های خالی» نوشت: روز گذشته همزمان با آغاز سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، سران و اعضای هیأت‌های شماری از کشورهای جهان با سر دادن شعار علیه وی و رژیم صهیونیستی، صحن علنی را ترک کردند. نتانیاهو با عصبانیت خطاب به مقامات کشورهای عضو سازمان ملل که همزمان با آغاز سخنان او، در حال ترک سالن بودند، گفت: «به شما نیازی نداریم. اسرائیل با شدت و بدون هیچ‌گونه نیازی به کمک شما، می‌جنگد و ما پیروز خواهیم شد.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز سخنرانی خود گفت که به دلیل آنکه اسرائیل در حال جنگ است امسال در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شده است. وی همچنین بدون اشاره به یک سال جنایت جنگی بی‌وقفه و کشتار بیش از ۴۱ هزار فلسطینی و لبنانی مدعی شد: «حقیقت این است که اسرائیل دنبال صلح است. اسرائیل مشتاق به صلح است!» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هنگام سخنرانی در سازمان ملل با ترک سالن توسط نمایندگان کشورهای مختلف مواجه شد، در این سخنرانی مدعی شد که «اسرائیل مشتاق صلح است» اما در عین حال گفت: «با هر گونه حکمرانی حماس بر غزه پس از جنگ مخالفیم و حمله به لبنان را تا زمانی که به اهدافمان برسیم، ادامه می‌دهیم.» نتانیاهو در ادامه با تکرار اتهاماتش علیه ایران گفت: «بعد از ۷ اکتبر، ایران از ۶ جبهه دیگر حملاتی را علیه اسرائیل راه‌اندازی کرده است. ایران به دنبال گسترش افراط‌گرایی به فراسوی خاورمیانه است و به همین دلیل از شبکه‌های تروریستی در هر ۵ قاره حمایت مالی می‌کند.»

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید» نوشت: غروب دیروز رژیم صهیونیستی با ۱۰ بمب سنگرشکن ۲هزار پوندی، ساختمانی در ضاحیه بیروت را هدف قرار داد و اعلام کرد، مقر اصلی حزب‌الله لبنان را که در آن سید حسن نصرالله و تنی چند از مقامات ارشد این جنبش حضور داشتند، هدف قرار داده است. ساعاتی بعد برخی رسانه‌ها اعلام کردند، تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خورده و سیدمحبوب مقاومت در سلامت است.

رژیم صهیونیستی گویا همه‌چیز را برای خود «تمام شده» می‌بیند؛ در غیر این صورت از تمام خطوط قرمز به یکباره عبور نمی‌کرد. حمله وحشیانه دیروز این رژیم به ضاحیه جنوبی با هدف اعلامی ترور سید حسن نصرالله، آن هم با بمب‌های آمریکاییِ غیرمتعارف و سنگرشکن ۲هزار پوندی، نشان می‌دهد، این رژیم به آخر خط رسیده و دیگر اهمیتی به تبعات چنین وحشیگری‌هایی نمی‌دهد. دیروز رسانه‌های عبری زبان با ذوق عجیبی مدعی شدند، سید حسن نصرالله و شماری از سران ارشد جنبش مقاومت لبنان را که در مقر زیرزمینی در ضاحیه جنوبی حضور داشتند، پس از شناسایی، هدف قرار داده‌اند. برخی نیز مدعی شدند او به شهادت رسیده است. ساعاتی بعد برخی از همین رسانه‌ها از شهادت سید مقاومت عقب‌نشینی کرده و گفتند سیدهاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله به شهادت رسیده است. منابعی در حزب‌الله لبنان اما می‌گویند، سید حسن و هاشم صفی‌الدین در سلامتند و صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. تائید و تکذیب‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه دارد. این عملیات با ۸ الی ۱۲ جنگنده از جمله چندین اف ۳۵ انجام شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، شهادت سید حسن نصرالله در این حملات، تایید نشده است. اینکه رژیم صهیونیستی در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کند، به دنبال ترور سید حسن نصرالله و رهبران رسمی این جنبش است به معنای این است که خود را برای هر سناریویی آماده کرده است. در دو حالت این رویکرد اتخاذ می‌شود. یکی همان که در خطوط ابتدائی این گزارش به آن اشاره شد و دیگری زمانی است که، سیاست بازدارندگی قبلی درست عمل نکرده باشد. در این صورت تنها راه احیاء بازدارندگی، دادن پاسخ متناسب و مساوی است. سفارت کشورمان در بیروت دیروز اعلام کرد، «این جنایات قواعد بازی را تغییر می‌دهد.» این جمله می‌تواند برای صهیونیست‌ها معنای بزرگی داشته باشد! به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با این جنایت بی‌سابقه، گور خود را کَنده است.

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود تیتر «روز سلحشوران یمنی در دفاع از لبنان» را برگزید و نوشت: رژیم صهیونیستی از سه محور زیر آتش موشک‌ها و پهپادها است. اول لبنان، دوم عراق و سوم یمن. با این حال، روز ۲۷ سپتامبر را باید به حساب یمنی‌ها ثبت کرد. یمنی‌ها اول، سحرگاه جمعه با چند موشک بالستیک تل‌آویو و عسقلان را هدف قرار دادند و عصر دیروز هم، با ۲۳ موشک، به سه ناوشکن جنگی امریکایی در دریای سرخ حمله کردند. در حمله سحرگاه یمنی‌ها به تل‌آویو، ۲ میلیون اسرائیلی به پناهگاه گریختند که در جریان آن، نزدیک به ۲۰ نفر زخمی شدند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نخستین ساعات بامداد روز جمعه، با موشک «فلسطین- ۲» به تل‌آویو حمله کردند. ارتش صهیونیستی تأیید کرد که یک موشک از یمن به تل‌آویو شلیک شده ولی ادعا کرد که با سامانه آرو (پیکان)، موشک پرتابی به تل‌آویو را رهگیری کرده است. تصاویری از رهگیری موشک یمنی در آسمان تل‌آویو منتشر شده که البته برخی منابع می‌گویند که این رهگیری ناقص انجام شده است. یک کانال تلگرامی به نام میلیتاری‌نیوز با ارزیابی تصاویر منتشر شده از رهگیری موشک یمنی نوشته که دست‌کم چهار موشک سامانه آرو برای رهگیری موشک یمنی‌ها شلیک شده، اما باز هم در رهگیری ناموفق بوده است. رادیو ارتش اسرائیل گزارش کرده که پس از پرتاب موشک از یمن و رسیدن به مرکز اسرائیل، بیش از ۲ میلیون نفر به پناهگاه رفته‌اند. در حالی که صحنه‌هایی از گریز اسرائیلی‌ها به پناهگاه در تل‌آویو، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد که در نتیجه ازدحام جمعیت به سمت پناهگاه‌های تل‌آویو، ۱۷ نفر زخمی شده‌اند.

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فرمان ترور از نیویورک» نوشت: عصر جمعه به وقت لبنان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقر مرکزی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت بمباران کرده است. این حمله که از آن به عنوان سنگین‌ترین حمله دوران معاصر به یک مقر مقاومت در لبنان یاد می‌شود، چندمین حمله تروریستی پیاپی اسرائیل به این منطقه محسوب می‌شود که به شهادت شماری از نیروهای حزب‌الله و همچنین شهروندان لبنانی انجامیده است. گفته می‌شود در این جنایت بزرگ ،۱۰ ساختمان اداری و مسکونی مجاور هم فرو ریخته‌اند. الجزیره این واقعه را یک قتل‌عام بزرگ خوانده است. ساعتی بعد از این حمله هوایی بی‌سابقه که به گفته ارتش صهیونیستی توسط جنگنده «اف ۳۵» و با چندین بمب سنگرشکن آمریکایی ۲ هزار پوندی انجام گرفته، رسانه‌های عبری گمانه‌زنی کردند هدف، شخص دبیرکل حزب‌الله بوده است. البته دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اگرچه تایید کرد نیروی هوایی رژیم به مقر اصلی رهبری حزب‌الله حمله کرده ولی به ترور سیدحسن نصرالله اشاره‌ای نکرد.

با این حال اعتراف رژیم صهیونیستی به اینکه به مقر یک حزب سیاسی رسمی لبنان حمله برده که رای مردم را پشت سر خود داشته و در ساختار پارلمان و دولت این کشور نمایندگانی دارد، به منزله عبور از تمام خط قرمزها و موازین بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این حمله تروریستی وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی انجام شده، آن را «نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان» و به «یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان» برشمرد که «بدون شک رژیم آمریکا نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده و باید پاسخگو باشد.»

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «جنگ افروزی دوباره تل آویو» را برگزید و نوشت: شب گذشته رسانه ها از حملات شدید ارتش اسرائیل به ضاحیه جنوبی در بیروت خبر دادند. شبکه المیادین گزارش کرد اسرائیل طی حملاتی محله های مسکونی را در «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد. در این گزارش آمده است: اسرائیل اطراف شهر الهرمل در شمال شرقی لبنان را هم هدف قرار داد. الجزیره نیز گزارش داد اسرائیل به چندین ساختمان مقر مرکزی حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرده است. گفته می شود هدف این حملات سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان بوده است. رسانه ها گزارش کردند که در حملات به ضاحیه جنوبی بیروت، علاوه بر جنگنده های اف ۳۵ از بمب‌های سنگرشکن به وزن دوهزار تُن استفاده شد. رادیو ارتش اسرائیل گزارش کرد تل آویو آمریکا را دقایقی قبل از حمله در جریان قرار داده بود. تا ساعت ۲۰ شب گذشته و تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبر رسمی از وضعیت سید حسن نصرالله منتشر نشده است. البته خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به حزب الله از سلامتی سیدحسن نصرالله خبر دادند. العربیه هم خبر داده حمله اسرائیل ناموفق بوده است. در همین حال، یک مقام حزب الله به رسانه ها اعلام کرد ۱۰ ساختمان این حزب در این حمله هوایی با خاک یکسان شدند. این حملات درحالی صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی تند و پرهیاهوی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بازهم در ادعاهای واهی گفت که بسیاری از مشکلات خاورمیانه به ایران ربط دارد. نخست وزیر اسرائیل در این سخنرانی خطاب به مقام های ایرانی ادعا کرد: «اگر به ما حمله کنید، به شما حمله می کنیم». اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح شد که جنگ یک ساله غزه نزدیک به ۵۰ هزار شهید داشته و سازمان ملل و متحدان اسرائیل برای پایان این بحران انسانی به نتانیاهو فشار می آورند.

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تبخیر طبقه متوسط» نوشت: بررسی اطلاعات مربوط به هزینه خانوار شهری در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که نسبت هزینه‌کرد دهک دهم (۱۰ درصد پردرآمد جامعه) به دهک نهم حدوداً ۲ برابر است. حال آنکه فاصله هزینه‌کرد دهک‌های دیگر به‌صورت قابل توجهی کمتر بوده و یک جداافتادگی بین دهک دهم و سایر دهک‌ها به‌وجود آمده است. در حال حاضر ۹دهک جامعه در مقابل شوک‌های اقتصادی آسیب‌پذیر هستند. نگاهی به جزئیات هزینه دهک‌ها نشان می‌دهد که فاصله هزینه‌ای در میان خانوارهای دهک دهم نیز به‌صورت قابل توجهی بالا است و امکان آن وجود دارد که هم‌زمان با نوسانات اقتصادی جدید، برخی از خانوارهای این دهک نیز آسیب‌پذیر شوند. بنابراین تنها بخش کوچکی از جامعه در مقابل شوک‌ها و نوسانات ایمن هستند. به همین دلیل سیاستگذاران در هنگام اتخاذ سیاست‌های اصلاحی باید به آسیب‌پذیری اقتصادی بخش قابل توجهی از جامعه توجه کنند. آسیب‌پذیری ۹ دهک از ۱۰ دهک جامعه به‌گونه‌ای است که خانوارها به‌راحتی می‌توانند به خط فقر نزدیک‌تر شوند.

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

کد خبر 794334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.