پنتاگون: از حمله اسرائیل به لبنان اطلاعی نداشتیم

پنتاگون ادعا کرد که ایالات متحده هشداری در مورد حمله اسرائیل به بیروت دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، یک مقام ارشد آمریکایی ادعاهای اسرائیل مبنی بر اینکه اسرائیل دقایقی قبل از حمله در بیروت به آمریکا اطلاع داده را رد کرد و به آکسیوس گفته است که آمریکا هیچ هشدار قبلی دریافت نکرده است.

با این حال پنتاگون اعلام کرد، «لوید آستین»، وزیر دفاع ایالات متحده در حالی که عملیات ادامه داشت با وزیر امنیت اسرائیل صحبت می کرد.

در همین راستا شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مسئولان امنیتی بلندپایه اسرائیلی هم اکنون برای بررسی نتایج حمله به ضاحیه جنوبی بیروت تشکیل جلسه دادند.

خبرنگار شبکه عبری زبان کان نیز تاکید کرد که نتانیاهو از نیویورک در حال انجام رایزنی‌های امنیتی با سران نهادهای امنیتی اسرائیلی در مقر وزارت جنگ در تل آویو است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رسانه‌های لبنانی، خبرنگار المیادین تاکید کرد هواپیماهای رژیم صهیونیستی، محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را به شدت بمباران کردند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که در حمله اخیر، ۶ ساختمان به طور کامل ویران شده اند.

منابع عبری مدعی شدند که هدف این حمله ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بوده است، اما منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان، ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌های عبری مبنی بر ترور سیدحسن نصرالله در بیروت، اعلام کرده‌اند که وضعیت سلامتی دبیر کل حزب‌الله مناسب بوده و او در مکان امنی حضور دارد.

بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت، دستکم ۱۴ نفر شهید و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 794241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.