کلاهبرداری با شگرد ارسال پیامک جعلی در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از شناسایی متهمی خبر داد که با ترفند ارسال پیامک سامانه ثنا از یک شهروند یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مختار باویر امروز _جمعه ششم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی مبلغ میلیارد یک میلیارد ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک مربوطه شدم که پس از ورود متوجه شدم علاوه بر اینکه خدماتی دریافت نکردم، از حسابم مبلغ یک میلیارد ریال برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا متهم دریکی از استان های مرکزی شناسایی و با دستور مقام قضائی وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته استرداد شد.

باویر خاطرنشان کرد: با وجود تأکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضائیه در خصوص پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک‌ها می‌افتند، بنابراین شهروندان به هیچ وجه لینک‌های موجود در پیامک‌ها را باز نکنند و پیام‌های ارسال شده از سرشماره‌های نامعتبر را نادیده بگیرند.

کد خبر 794231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.