بیش از ۴۰۰ اثر به ارزیابی نهایی دومین جشنواره صنایع دستی خلاق راه یافته است

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: سه مرحله داوری برای آثار دومین جشنواره صنایع دستی خلاق ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که در دو مرحله اول بیش از ۱۰۰۰ اثر معرفی و پالایش شده است و در حال حاضر در مرحله نهایی بیش از ۴۰۰ اثر به ارزیابی نهایی راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین شریعتی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره صنایع دستی خلاق ویژه دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش اظهار کرد: باتوجه به اینکه نمایشگاه فن‌نما از دهم تا سیزدهم مهر سال جاری برگزار می‌شود، شرایط این نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهبود چشمگیری داشته است.

وی افزود: سال جاری صنایع دستی خلاق در عرصه‌های گوناگون با محوریت خلاقیت به شهروندان و سایر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره صنایع دستی دانش‌آموزی خلاق تاکید کرد: این جشنواره که سال گذشته برای نخستین‌بار برگزار شد، در سه بخش هنرآموز، هنرجو و هنرآموخته، فعالیت‌ها و آثار خلاقانه دانش‌آموزان مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت، همچنین پس از بررسی در مراحل مختلف، آثار برتر تقدیر و جوایز به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

شریعتی گفت: دومین دوره این جشنواره از بهمن سال گذشته آغاز شد و دبیرخانه اجرایی آن با تغییراتی کاربردی در شیوه‌نامه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این دوره جشنواره در ۹ رشته و در سه سطح مختلف، آثاری را که به دبیرخانه ارسال شده‌اند، ارزیابی خواهد کرد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره یازدهم مهر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان، همزمان با نمایشگاه فن‌نما و ذیل صنایع خلاق برگزار خواهد شد.

شریعتی گقت: این رویداد ارزشمند با همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی با اشاره به روش جدید ارزیابی آثار افزود: در این دوره، آثار از طریق ایجاد تارنما و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به دانش‌آموزان هنرستان‌ها معرفی شد تا با فرایند طراحی خلاقانه صنایع دستی آشنا شوند، همچنین سه مرحله داوری برای آثار در نظر گرفته شده که در دو مرحله اول بیش از ۱۰۰۰ اثر معرفی و پالایش شدند و در حال حاضر در مرحله نهایی بیش از ۴۰۰ اثر به ارزیابی نهایی راه یافته است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: آثار برتر در نمایشگاه فن‌نما تقدیر و جوایز به برگزیدگان اهدا خواهد شد و در دو گروه این آثار مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج نهایی در نمایشگاه فن‌نما اعلام می‌شود.

شریعتی گفت: امیدواریم این جشنواره به‌عنوان بستری برای پرورش خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع دستی دانش‌آموزی، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 794109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.